Skip navigation

2. The mystery scene

Dictionary

Badge

La imagen muestra una niña sonriente con un peto de color rojo mostrando una insignia en la que pone “volunteer”.
 Definition:

Sign or object that is given to a person to recognize his/her merits.

Señal u objeto que se le entrega a una persona para reconocer sus méritos . 

 Example:

I got the bronze badge in the race.

Conseguí la insignia de bronce en la carrera. 

Spanish word:

Insignia

Audio:

Discover

La imagen muestra es un letrero con la palabra explore, una camisa marrón de explorador, un sombrero, unas botas y objetos de exploradores.
Definition:

Find something hidden.

Encontrar algo oculto.

Example:

The detective discovered the solution.

El detective descubrió la solución.

Spanish word:

Descubrir

Audio:

Drag

La imagen muestra a cuatro personas arrastrando una barca.
 Definition:

To pull a person or thing along forcefully.

Empujar a una persona o cosa con fuerza.

 Example:

  The waves dragged the ball.

  Las olas arrastraron la pelota. 

Spanish word:

Arrastrar

Audio:

Focus

La imagen muestra una mujer y un niño mirando atentamente la pantalla de un ordenador.
 Definition:

Pay particular attention to.

Prestar una atención particular a algo. 

 Example:

She focuses on her exams.

Ella se centra en sus exámenes. 

Spanish word:

Centrarse

Audio:

Piece

La imagen muestra una piña recién cortada en trozos encima de una mesa.
Definition:

A portion of an object or material.

Una porción de un objeto o material.

Example:

We cut the photographs in several pieces.

Nosotros cortamos las fotos en varios trozos. 

Spanish word:

Trozo

Audio:

Spot

La imagen muestra un paisaje con árboles, un lago y montañas al fondo,
 Definition:

A small area or surface. Location or position.

Ubicación o posición de una persona u objeto.

 Example:

That is a good spot to have lunch.

Este es un buen sitio para almorzar. 

Spanish word:

Punto, lugar

Audio:

Retor dice.

Hi again!

Let’s remember things that you already know.

Those things help you to solve this task.

Did you get the code? Fantastic!

Let’s start by finding out the crime scene. Are you ready?

Lectura facilitada

Read

Hi!

¡Hola!

You know many things.

Tú sabes muchas cosas.

Those things help to solve this task.

Esas cosas ayudan a resolver esta tarea.

The code is the key.

El código es la clave.

You can work now.

Tú puedes trabajar ahora.

1. The mystery scene photographs

Foto confidencial

Pieces of the pictures of the scene of the incident to receive after getting the right code.

La imagen muestra una piña recién cortada en trozos encima de una mesa. Definition:

A portion of an object or material.

Una porción de un objeto o material.

Example:

We cut the photographs in several pieces.

Nosotros cortamos las fotos en varios trozos. 

2. The mystery spot

Let’s do some group work.

Give your teacher the code and get a piece of a picture. 

Only you can look at it.

The photo is a part of a secondary school.

Describe orally, writing… what you see in your picture and discover  the mystery scene. 

En la imagen se ve una cámara de fotos y dos imágenes con preposiciones de lugar..

La imagen muestra es un letrero con la palabra explore, una camisa marrón de explorador, un sombrero, unas botas y objetos de exploradores. Definition:

Find something hidden.

Encontrar algo oculto.

Example:

The detective discovered the solution.

El detective descubrió la solución.

Lectura facilitada

Read

La imagen muestra una mujer joven con gafas y blusa blanca que entrega un papel blanco a otra persona. Give the code to your teacher.

Dale el código al profesor o profesora.

La imagen muestra cuatro trozos de un documento de color marrón con frases. 1. The teacher gives you a piece of a picture.

1. El profesor o profesora nos da un trozo de una foto. 

La imagen muestra un instituto con una fuente en medio. 2. The picture shows a part of a place in a school.

2. La foto muestra una parte de un lugar del Instituto. 

La imagen muestra una mujer que se tapa la cara con las dos manos. 3. The picture is for you. Hide it from your classmates.

3. La foto es para ti. Ocúltala a tus compañeros y compañeras. 

Grupo. We work in groups.

Trabajamos en grupo.

La imagen muestra dos mujeres hablando.  1. Describe your picture to your classmates.

  1. Describe tu foto a tus compañeros y compañeras. 

La imagen muestra un operario que está uniendo dos trozos de tubo amarillo. 2. Join the pictures. 

  2.Une las fotos. 

La imagen muestra  un letrero con la palabra explore, una camisa marrón de explorador, un sombrero, unas botas y objetos de exploradores.   3. Discover the place of the mystery.

  3. Descubre el lugar del misterio. 

Lumen dice Do you need help?

Use these questions:

Does your picture have a/an…?

Is there a/an… in your picture?

Can you see a/an… in your picture?

Lumen dice ...

Utiliza estas preguntas: 

¿Tiene tu imagen un o una ...?

¿Hay un o una ... en tu imagen?

¿Puedes ver un o una ... en tu imagen?

3. Describe where things are

Retor dice.

Congratulations!

Let's continue with the investigation.

Now, we are going to describe where things are. 

Look at the prepositions in the Mystery Spot

Are you ready?

La imagen muestra un paisaje con árboles, un lago y montañas al fondo,  Definition:

A small area or surface. Location or position.

Ubicación o posición de una persona u objeto.

 Example:

That is a good spot to have lunch.

Este es un buen sitio para almorzar. 

Option A: Remember where things are

La imagen muestra una cámara de fotos y dos imágenes con preposiciones de lugar


Well done! It seems you know English prepositions better than you expected.

You should do OPTION B as well.

Come on! Try it!

Option B: Classify prepositions of place

Look at the photograph and drag the words to the correct spot.

En la imagen se muestra un despacho

Option C: Choose the correct preposition

Question

La imagen muestra un despacho.

The clock is .................................................. the books.

Answers

under

next to

over

Feedback

Question

The plant is .................................................. the bookshelf.

Answers

opposite

on

between

Feedback

Question

You can see the rubbish bin .................................................. the desk.

Answers

at

in

next to

Feedback

Question

The green pen is .................................................. the red pencil and the ruler.

Answers

between

in front of

over

Feedback

Question

The window is .................................................. you.

Answers

over

opposite

at

Feedback

Option D: Invent new sentences

Create new sentences in your notebook to describe the picture. Use the vocabulary and prepositions seen in this section.

Imagen de un despacho

4. Review verbs

Retor dice.

Wow! You're doing great! Are you ready for  one more activity? I'm sure you can!

To do the activity, pay attention to this picture.

En la imagen se muestra cómo se pronuncian los verbos.

Option B: Classify the verbs

Here's a list of regular verbs. Choose their correct pronounciation.

  • Shout :
  • Decide :
  • Enjoy: 
  • Wait: 
  • Help: 
  • Live: 
  • Guess: 
  • Exist:

Enable JavaScript

Option C: Relate the verbs to their pronunciation

Option D: Think of more verbs

Retor dice Did you make a mistake while doing the activity?

It is normal to make mistakes at the beginning.

Failure is part of learning.

Do you remember when you first rode a bike or you tried to swim?

Surely it wasn't easy at first, but every time you tried again.

With each failure, we learn from the mistake and improve for the next time.

To learn from your mistakes, follow these tips:

1. I realise where I have failed.

2. Look for ways to improve that mistake.

3. I try again.

4. I understand that mistakes are important for learning.

Don't forget: when you make a mistake once, you learn for the next try.