Skip navigation

5. We need volunteers

Dictionary

Spread

La imagen muestra unas manos extendiendo mantequilla sobre una rebanada de pan.
Definition:

Tell others.

Contarlo a otros.

Example:

They need to spread their message to the world.

Ellos necesitan divulgar su mensaje por el mundo. 

Spanish word:

Difundir.

Audio:

Rétor dice

Now you are ready to create a volunteer position announcement to select some school helpers. Include all the items you need in order to choose the best candidates.

Don’t worry, you can do it! You will find the best ones!

Easier to read

Read

You are ready for your ad in search of volunteers.

 Ya estás preparado para tu anuncio de búsqueda de voluntarios.

La imagen muestra una hoja de papel con varios ítems y una mano sosteniendo un lápiz al lado.Include all you consider necessary for your selection of candidates.

Incluye todo lo que veas necesario para tu selección de candidatos.

Of course you can do it!

¡Seguro que puedes hacerlo!

You will find the best volunteers!

¡Encontrarás a los mejores voluntarios!

1. We need you!

La imagen muestra varias manos que unen los dedos formando una estrella.

In groups of four people, choose a school department where you can be helpful.

Step 1

Think of the different tasks that volunteers have to solve.

Step 2

Think of the abilities of the volunteers to do their tasks.

Step 3

Create a poster with your announcement explaining what the volunteers have to do, and what abilities and personal characteristics they must have. 

Accede al recurso Volunteer announcement guid

Click here to download the document volunteer announcement guide

Step 4

Define at what time they can help.

Step 5

Make clear how volunteers can get in touch.

Step 6

Spread your announcement. Show your poster in your school notice board.

Accede al recurso We need volunteers checklist

Click here to download the document we need volunteers checklist.

Lumen dice ... Spread your volunteering project

La imagen muestra un trozo de corcho con un papel fijado en él con una chincheta de color rojo.

Tell everybody! You already have your volunteering project to improve your high school. Now it’s important to spread it as much as possible.

There are many ways to spread it according to the format of your project. 

The creation of contents means to produce texts, essays, pictures, videos, audios (or any format combination), but your content has to have quality. 

For further information on this you can click the next link: Content Creation | Digital competence guide (juntadeandalucia.es)

Lumen dice...

¡Qué corra la voz! Ya tienes tu proyecto de voluntariado para mejorar tu instituto. Ahora es importante darle la mayor difusión posible. 

Hay muchos modos en los que puedes dar difusión según el formato en el que diseñaste tu proyecto.

La creación de contenidos significa producir textos, artículos, imágenes, videos, audios (o cualquier cualquier combinación de formato), pero tu contenido debe ser de calidad. 

Si quieres más información sobre ello puedes visitar el siguiente enlace: Creación de contenido | Guía de competencia digital (juntadeandalucia.es)

La imagen muestra unas manos extendiendo mantequilla sobre una rebanada de pan. Definition:

Tell others.

Contarlo a otros.


Example:

They need to spread their message to the world.

Ellos necesitan divulgar su mensaje por el mundo. 

2. Better together!

La imagen muestra un montaje confeccionado por 6 imágenes a su vez que representan los pasos descritos en la tarea anteriormente expuesta.

All you learnt so far will be useful in other moments and other tasks. 

It’s time to move on! Choose and use the proper knowledge to design an incredible announcement to search for volunteers. 

Together with your classmates, convince others to help in your purpose. Create learning strategies together to help out with your doubts!

3. What have I learnt?

In this last step, I am going to ask you to think about what has been the most important thing you have learnt in order to achieve the challenge.

What you discover by thinking, will help you when you have to meet similar challenges in the future.

Stop for a moment and complete STEP 4 of your Learning Diary (What have I learned?)!

Remember:

  • Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer.
  • If you fill it in on the computer, don't forget to save it on your computer when you finish it!

Cheer up, you'll do great!

¿Necesitas más ayuda?

En este último paso te voy a proponer que pienses en qué ha sido lo más importante de todo lo que has aprendido para conseguir el reto que te proponíamos.

Lo que descubras pensando en ello te servirá para cuando tengas que alcanzar retos parecidos en un futuro.

¡Para un momento y completa el PASO 4 de tu Diario de aprendizaje (¿Qué he aprendido?)!

Recuerda:

  • Pregunta a tu profesor o profesora si la rellenas en papel o en el ordenador.
  • Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de guardarla en tu ordenador cuando la termines!

¡Ánimo, que lo harás genial!