Skip navigation

4.3. Reported speech

Dictionary

Gap

La imagen muestra un círculo rojo con una gran grieta en el centro que separa dos mitades.
Definition:

Separation between two elements.

Separación entre dos elementos.

Example:

In exams you have to fill in the gaps with the right words.

En exámenes hay que completar los huecos con palabras correcta.

Spanish word:

Hueco, grieta

Audio:

Grid

La imagen muestra una tabla con 64 cuadrantes idénticos y uno de ellos aparece resaltado de color y sobre él señala una flecha negra.
Definition:

The squares in a crossword or a chart.

Los recuadros de un crucigrama o una tabla.

Example:

The grid of this crossword is very big.

 La cuadrícula de este crucigrama es muy grande.

Spanish word:

Cuadrícula

Audio:

Implement

La imagen muestra una mano sosteniendo un destornillador que se dirige hacia un camión de juguetes para aplicarle algo.
Definition:

To apply something such as a measure.

Aplicar alguna medida.

Example:

We have to implement the new health protocole.

Tenemos que implementar el nuevo protocolo de salud.

Spanish word:

Implementar

Audio:

Pattern

La imagen muestra un mandala.
Definition:

Guide for production or visual structure.

Modelo para producir o estructura visual.

Example:

We have to copy the pattern in our design.

Tenemos que copiar el patrón en nuestro diseño.

Spanish word:

Patrón

Audio:

Report

La imagen muestra un documento escrito.
Definition:

To give or gather information.

Dar o reunir información.

Example:

They have to report on the natural disaster.

Tienen que informar sobre el desastre natural.

Spanish word:

Informe

Audio:

Scene

La imagen muestra el escenario de un espectáculo y en el centro del mismo, iluminado por dos grandes focos, aparecen ejemplos de lugares concretos: una casa, un parque y un hospital.
Definition:

Place where something happens.

Lugar donde ocurre algo.

Example:

The crime scene was very bloody.

La escena del crimen era muy sangrienta.

Spanish word:

Escena

Audio:

Rétor dice

You have learnt how to interview elderly people. You have also learnt about their lives and their typical sayings. What if you learn how to report all they have said to you? Here is what you need to know. This knowledge will help you with your final task. Go ahead!

Easier to read

Read

You learnt to make interviews to elder people.

Aprendiste a hacer entrevistas a personas mayores.

And you learnt about their lives, expressions and uses.

Y conociste sus vidas, expresiones y costumbres.

Can you report about all of that?

¿Pueden informar ahora de todo ello?

Here is what you need to know to do it.

Aquí está lo que necesitas saber para hacerlo.

This knowledge will help you with the final task.

Estos conocimientos te ayudarán con la tarea final.

Go!

¡Adelante!

2. Become a reporter

Through these activities you will practise how to report statements and questions.

La imagen muestra un documento escrito. Definition:

To give or gather information.

Dar o reunir información.

Example:

They have to report on the natural disaster.

Tienen que informar sobre el desastre natural.

Option A: Word search

Option B: Report it right!

Choose the correct option in each gap according to the rules of reported speech.

La imagen muestra un círculo rojo con una gran grieta en el centro que separa dos mitades. Definition:

Separation between two elements.

Separación entre dos elementos.

Example:

In exams you have to fill in the gaps with the right words.

En exámenes hay que completar los huecos con palabras correcta.

1. "What are you doing today?”” He asked.

He asked me what  that day.

2. “I came late yesterday”, she said.

She said that she late .

3. He asked her, “do you live near here?”

He asked her if near .

4. Emily said, “I have already studied for my test”

Emily said that she for test”

 5. Carlos asked me, “when is your birthday?”

Carlos asked me when birthday .

6. I wanted to know, “is there a chemist’s near here?”

I wanted to know if there was a chemist’s near .

7. “Will you come with me?”, She asked me.

She asked me if I come with .

8. He said, “I am going to visit my grandmother tomorrow”.

He said that was going to visit grandmother .

Enable JavaScript

Option D: Old movies tell stories

Very old films didn’t have sound. They were called silent films or silent movies. This is a scene from a very famous silent movie called “The Kid” by Charlie Chaplin. Can you imagine what characters were saying and transcribe their dialogues using reported speech?

La imagen muestra el escenario de un espectáculo y en el centro del mismo, iluminado por dos grandes focos, aparecen ejemplos de lugares concretos: una casa, un parque y un hospital. Definition:

Place where something happens.

Lugar donde ocurre algo.

Example:

The crime scene was very bloody.

La escena del crimen era muy sangrienta.

3. Become a reporter

La imagen muestra un montaje de una reportera entrevistando a una mujer de origen asiático junto con una imagen superpuesta arriba a la derecha de una figurita de Lego de Superman.

Now you have the chance to implement all the knowledge and capacities that you’re learning in similar situations and different contexts. 

Maybe you’re feeling curiosity to become a great journalist. Here are some clues that will help you. 

Don’t forget that Superman was also a great journalist, haha ;-P

¿Necesitas más ayuda?

Ahora tienes ocasión de aplicar todos los conocimientos y capacidades que estás aprendiendo en situaciones parecidas y contextos diversos.

Quizás te esté entrando el “gusanillo” de convertirte en un gran periodista. Aquí tienes muchas claves que te ayudarán con ello.

Y no olvides que Superman también era un gran reportero, jeje ;-P

La imagen muestra un mandala. Definition:

Guide for production or visual structure.

Modelo para producir o estructura visual.

Example:

We have to copy the pattern in our design.

Tenemos que copiar el patrón en nuestro diseño.

4. Check what I've learnt

How much you have learned to get here! Everything you learn helps you to achieve the goals you set for yourself.

Reflect for a moment on all you have learned so far. And complete STEP 3 of your Learning Diary (I review what I have learned).

Remember:

  • Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer.
  • If you fill it in on the computer, don't forget to save it on your computer when you finish it!

Go for it, you'll do great!

¿Necesitas más ayuda?

Reflexiona un momento sobre todo lo que has aprendido hasta llegar aquí. Y completa el PASO 3 de tu Diario de Aprendizaje (Reviso lo aprendido)

Recuerda:

  • Pregunta a tu profesor o profesora si la rellenas en papel o en el ordenador.
  • Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de guardarla en tu ordenador cuando la termines!

¡Ánimo, que lo harás genial!