Skip navigation

4.1. Preparing an interview

Dictionary

Childhood

La imagen muestra un niño y una niña.
Definition:

Phase of life when we are children. 

Fase de la vida en la que somos niños.

Example:

My childhood was very happy.

Mi niñez fue muy feliz.

Spanish word:

Niñez

Audio:

Rétor dice

An interview intends to get concrete information about a topic, a person, or a life story. What you’ll learn now will highlight this and help you with the final goal.

Easier to read

Read

Making interviews helps to get information, for instance, about a topic or a person.

Hacer entrevistas ayuda a conseguir información, por ejemplo, sobre un tema o una persona.

This will help with the final task.

Esto te ayudará con la tarea final.

1. The interview

Presentation

.

Text

The INTERVIEW

  • An interview is a conversation between two people, in which one has the role of interviewer and makes all the questions, and the other one is the interviewee, who answers.

Features of the INTERVIEW

  • When the interviewed has to choose among a battery of answers, it’s called a SURVEY.
  • There may be more than one person interviewed at a time, that’s a ROUNDTABLE DISCUSSION.
  • When the interview is for an investigation or a study, it’s a QUESTIONNAIRE.
  • An interview can be done for a job, for an investigation, to an expert on a topic, or it can be a life story.

Features of the INTERVIEW

  • The interviewer has to create the conditions for the interviewee to answer directly and honestly. It has to be set in a concrete place and moment, with the suitable length.
  • The interviewee has to know what the interview is going to be about, but not the exact questions.
  • The interview can be done face-to-face or recorded with digital means.

Types of INTERVIEW

  1. The interview is CLOSED when the answers are yes/no, or a few words.
  2. It’s STRUCTURED when all the questions are set
  3. and SEMISTRUCTURED when other questions can be included.
  4. It’s OPEN when the interviewee can answer with no time limits or conditions.

Easier to read

Read

La imagen muestra dos personas conversando.An INTERVIEW is a conversation between two people.

Una ENTREVISTA es una conversación entre dos personas.

La imagen muestra una persona hablándole a un micrófono que sostiene una mano de otra persona situada en frente.In an interview there are two roles: the interviewer and the interviewee.

En las entrevistas hay dos papeles: el entrevistador o entrevistadora y el entrevistado o entrvistado.

La imagen muestra dos personas en una entrevista, quedando resaltada la de la derecha, que pregunta, en color intenso y con una flecha verde sobre su cabeza.The interviewer makes the questions.

El entrevistador o entrevistadora hace preguntas.

La imagen muestra dos personas en una entrevista, quedando resaltada la de la izquierda, que responde, en color intenso y con una flecha verde sobre su cabeza.The interviewee answers the questions.

El entrevistado o entrevistada responde a las preguntas.

La imagen muestra un papel con varias opciones de respuestas y una mano con un lápiz sobre dicho papel marcando las mismas.The SURVEY is an interview with several answers to choose.

Una ENCUESTA es una entrevista con varias respuestas para elegir.

 La imagen muestra un papel con varias opciones de respuestas y una mano con un lápiz sobre dicho papel marcando las mismas y al lado tres tubos de ensayo y un microscopio dentro de un círculo.A QUESTIONNAIRE is an interview for an investigation or a study.

Un CUESTIONARIO es una entrevista para una investigación o estudio.

La imagen muestra a cinco personas detrás de unos micrófonos sobre una mesa amplia en actitud de participación.A ROUNDTABLE DISCUSSION is an interview with more than one interviewee.

Una MESA REDONDA es una entrevista a más de una persona.

La imagen muestra una persona sin expresión facial rodeada de cuatro caras con distintas expresiones en la caraThe interviewer prepares the conditions for a good communication.

El entrevistador o entrevistadora prepara las condiciones para una buena comunicación.

La imagen muestra dos personas sobre las que hay dos bocadillos de diálogo con idéntico contenido dentro, y uno de ellos con doble línea negra y azul.The interviewee has to know the topic of the questions before the interview.

El entrevistado o entrevistada debe saber el tema de las preguntas antes de la entrevista.

La imagen muestra dos imágenes enfrentadas diagonalmente, una de ellas con una persona hablando hacia un micrófono y la otra con una cámara de vídeo colocada en un ojo grabando.The interview can be live or recorded previously.

La entrevista puede ser en directo o ser grabada antes.

La imagen muestra una entrevista y al lado un círculo con el dibujo de una puerta cerrándose.The CLOSED interview only offers YES or NO questions.

La entrevista CERRADA tiene sólo respuestas con sí y no.

La imagen muestra una entrevista y al lado un círculo con el dibujo de una pizarra donde hay escrito un esquema de una estructura.The STRUCTURED interview has all the questions previously prepared.

La entrevista ESTRUCTURADA tiene las preguntas preparadas.

La imagen muestra una entrevista y al lado un círculo con el dibujo de una pizarra donde hay escrito el esquema de una estructura del que salen fechas blancas dirigidas a un respuesta y flechas amarillas sin dirección concreta.The SEMISTRUCTURED interview includes questions that weren’t prepared.

La entrevista SEMIESTRUCTURADA incluye también preguntas no preparadas.

La imagen muestra una entrevista y al lado un círculo con el dibujo de una puerta abierta.The OPEN interview has no limitations to questions.

La entrevista ABIERTA tiene preguntas sin límites.

2. Identify and compare first, to avoid mistakes later

To make the right decisions you have to understand and compare the information we just presented. 

For instance, identifying and comparing the role of the interviewer and the interviewee will be essential to do the task correctly. 

To know the features of an interview, a questionnaire or a roundtable discussion will also be helpful to make decisions for this task.

In this section you’ll also have to learn to identify the main and secondary ideas to be able to do your work much better. If you want more information about how to do this you can click the following link: What is the most important? | Teaching guide - Learning to learn competence (Secondary) (juntadeandalucia.es)

¿Necesitas más ayuda?

Para tomar decisiones adecuadas debes comprender y comparar toda la información que te acabamos de presentar.

Por ejemplo, identificar y comparar las funciones de entrevistador y entrevistado será esencial para hacer la tarea correctamente.

Y conocer las características de una encuesta, un cuestionario o una mesa redonda también te ayudarán en tu toma de decisiones para hacer la tarea.

En este apartado tendrás también que aprender a identificar las ideas principales y secundarias para poder hacer la tarea mucho mejor. Si quieres más información sobre cómo hacer esto puedes visitar el siguiente enlace: ¿Qué es lo más importante? | Guía didáctica de la competencia aprender a aprender (Secundaria) (juntadeandalucia.es)

3. One question

If you’re a curious person, learning to do an interview will be fun. Pay attention and do your best. What you learn here will be essential to succeed in your final task. 

Option A: Wrong questions

Question

La imagen muestra a una joven en actitud de hacerse preguntas.

Select the right question for these answers.

1. Yes, but it was not as modern as today’s.

Answers

Did you use to like painting?

Did you have a pet when you were a kid?

Was there television when you were a kid?

Feedback

Question

2. It was a pink stuffed elephant.

Answers

When did you first try fizzy-drinks?

What was your favorite toy?

What does your mother do?

Feedback

Question

3. By bus, the train didn’t operate until the 1990s. 

Answers

How did you travel from one city to another?

Were there fast food restaurants in 1999?

Have you ever flown?

Feedback

Question

4. It’s more comfortable today because of technology.

Answers

When did you get that tattoo?

What will you get to your mom for her birthday?

Was life very different when you were younger?

Feedback

Question

5. Oh, the day I tasted chocolate ice-cream for the first time. 

Answers

Did you get a skate when you were a kid?

What is the best memory of your childhood?

La imagen muestra un niño y una niña. Definition:

Phase of life when we are children.

Fase de la vida en la que somos niños.

Example:

My childhood was very happy.

Mi niñez fué muy feliz.

Why did you have to go to the doctor?

Feedback

Option B: Just one question

Make questions for these answers and then record them. Pay attention to the words in bold, and continue the sentence. There may be different questions.

Option C: For the school paper

La imagen muestra a su vez 5 imágenes, una al lado de otra, de una persona en la nieve, billetes de distintos países, la proa de un barco velero, una chica haciendo cupcakes y una mano en la niebla, y delante de todas ellas, en la esquina inferior derecha, el dibujo de una mano sosteniendo un micrófono.

What would you ask someone who…? Make at least two questions for each one. 

  1. … climbed the Everest mountain.
  2. … won a lottery.
  3. … spent a year sailing.
  4. … invented a popular recipe.
  5. … saw a ghost.

Option D: The interviewer interviewed

La imagen muestra un rótulo donde se lee en inglés “Preguntas - respuestas”

Clavis dice ... Would you be a good journalist?

 La imagen muestra una fila de 6 imágenes en las que aparecen momentos distintos de una entrevista.

Have you ever thought of your professional future? Maybe you like Journalism and Media. The world of social communication and information is passionating, and transmitting reality through information media requires specific abilities and analytical, critic and reflecting capacities. 

In our country there are and there have always been, great journalism and broadcasting professionals from different backgrounds, to learn from. Sure you know some of them.