Skip navigation

3. Poster power

Dictionary

Amaze

La imagen muestra a una persona sorprendida o asombrada al ver cómo sale bruscamente un payaso sobre un muelle del interior de una caja de cartón.
Definition:

When you make someone feel great surprise.

Cuando haces que alguien sienta una gran sorpresa.

Example:

He amazed everybody with his beautiful song.

Sorprendió a todos con su bonita canción.

Spanish word:

Asombrar

Audio:

Appealing

La imagen muestra a dos niños contentos.
Definition:

It is something very interesting or attractive.

Es algo muy interesante o atractivo.

Example:

The activity was appealing for most of the kids.

La actividad resultó atractiva para la mayoría de los niños.

Spanish word:

Atractivo

Audio:

Cool

 La imagen muestra una persona sonriente con los pulgares hacia arriba y dos signos de exclamación de color rojo a ambos lados de la cabeza.
Definition:

It is the colloquial way to say that something is very good or great.

Es la forma coloquial de decir que algo es muy bueno o estupendo.

Example:

This skate park is really cool.

Este parque de patinaje es muy guay.

Spanish word:

Guay, de moda

Audio:

Encourage

La imagen muestra a una mujer animando.
Definition:

When you advise someone to do something with enthusiasm.

Cuando le aconsejas a alguien que haga algo con entusiasmo.

Example:

The teacher encourages her students with prizes.

La profesora anima a sus alumnos con premios.

Spanish word:

Animar

Audio:

Prize

La imagen muestra un símbolo de premio.
Definition:

It is the reward given to the winner of a contest. 

Es la recompensa dada al ganador de un concurso.

Example:

The contest prize is a movie ticket.

El premio del concurso es una entrada para el cine.

Spanish word:

Premio

Audio:

Rétor dice

Some famous works of art came out from a contest. Have you ever participated in any contest? If you could organize a competition, what would the poster be like?

In addition, this activity will help you with the final task.

Easier to read

Read

Many famous artworks came out from contests.

Obras de arte famosas salieron de concursos.

Have you ever taken part in a contest?

¿Has participado en un concurso alguna vez?

Think of the poster to organise a contest.

Imagina el cartel para organizar un concurso.

All this will help you at the end of "Art for teens".

Todo esto te ayudará al final de "Art for teens".

1. A contest poster

La imagen muestra un trofeo y una medalla encima.

Think of a contest that you would like to have at your high school. What would it be about? How would you encourage others to participate? 

In groups, think of the contest that you would organize.
You also have to decide what prizes there would be. 
Design a poster to announce your contest, including the following information:

 La imagen muestra a una mujer animando. Definition:

When you advise someone to do something with enthusiasm.

Cuando le aconsejas a alguien que haga algo con entusiasmo.

Example:

The teacher encourages her students with prizes.

La profesora anima a sus alumnos con premios.

La imagen muestra un símbolo de premio. Definition:

It is the reward given to the winner of a contest.

Es la recompensa dada al ganador de un concurso.

Example:

The contest prize is a movie ticket.

El premio del concurso es una entrada para el cine.

Clavis dice ... What do you need to do all this?

Stop for a second and think about all you’re going to need to do what the activity demands.

Have you ever organized a contest? It can’t be that difficult. How would you encourage your friends to participate? Sure you can think of many ways to do it. It will be fun!

Look for a cool design for the poster and an impressive prize to encourage others to participate. Ask for help if you think you need it. 

The final result will amaze everyone, for sure!

La imagen muestra a una persona sorprendida o asombrada al ver cómo sale bruscamente un payaso sobre un muelle del interior de una caja de cartón.Definition:

When you make someone feel great surprise.

Cuando haces que alguien sienta una gran sorpresa.

Example:

He amazed everybody with his beautiful song.

Sorprendió a todos con su bonita canción.

 La imagen muestra una persona sonriente con los pulgares hacia arriba y dos signos de exclamación de color rojo a ambos lados de la cabeza.Definition:

It is something very interesting or attractive.

Es algo muy interesante o atractivo.

Example:

The activity was appealing for most of the kids.

La actividad resultó atractiva para la mayoría de los niños.

2. Identify what I have to do

You already know what your challenge is and the activity that will bring you closer to the goal. But to succeed, you will need some strategies that will help you in this and other similar tasks. You will discover them in a diary that we call your Learning Diary.

We suggest you open it now and complete STEP 1 of the Learning Diary before you start the activity you have just read about!

Learning Diary

Click here to download your Learning Diary.

Remember:

  • Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer.
  • If you fill it in on the computer, don't forget to save it on your computer when you finish it!

Go for it, you'll do great!

¿Necesitas más ayuda?

Ya conoces qué reto te proponemos alcanzar y te acabamos de plantear una actividad que te acercará a la meta. Pero para tener éxito en tu camino, necesitarás algunas estrategias que te servirán para esta y otras tareas parecidas. Las irás descubriendo en un diario que llamamos “tu Diario de Aprendizaje”.

En esta ocasión te proponemos que lo abras y completes el PASO 1 del Diario de aprendizaje antes de empezar la actividad que acabas de leer.

Recuerda:

  • Pregunta a tu profesor o profesora si la rellenas en papel o en el ordenador.
  • Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de guardarla en tu ordenador cuando la termines!

¡Ánimo, que lo harás genial!

3. Will I be able to do the activity?

You have already finished the activity A contest poster! Maybe the beginning caused fear and insecurity.

If you complete STEP 2 of the Learning Diary, you will see that those feelings are common when you start a task. Reflecting on this will help you reduce your insecurities in the next activities.

Remember:

  • Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer.
  • Go for it, you'll do great!

¿Necesitas más ayuda?

¡Ya has terminado la actividad, A contest poster! Los comienzos te han podido crear miedos e inseguridades a la hora de realizarla.

Si completas el PASO 2 del Diario de Aprendizaje podrás ver que tus sentimientos son habituales cuando empezamos una tarea y reflexionar sobre ello te ayudará a que en las próximas actividades esa inseguridad sea cada vez menor.

Recuerda:
  • Pregunta a tu profesor o profesora si la rellenas en papel o en el ordenador.
  • Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de darle a ‘guardar’ cuando la termines!

¡Ánimo, que lo harás genial!

4. Use your prior knowledge in new tasks

Perhaps in the activity A CONTEST POSTER, where you have designed a poster to advertise a contest, you have implemented some previous knowledge. 

Without noticing you have adapted and combined your previous experience to face new situations and innovative tasks. It 's amazing!

And I’m sure you will be able to do it again in other different tasks!

¿Necesitas más ayuda?

Quizás en la actividad A CONTEST POSTER, donde has diseñado un cartel para un concurso, has puesto en marcha algunos conocimientos que ya tenías. 

Sin darte cuenta has adaptado y combinado tus conocimientos para afrontar situaciones y tareas innovadoras. ¡Es una pasada!

¡Y seguro que podrás volver a hacerlo en otras tareas distintas!