Skip navigation

3. Let’s experiment with a robot

DICTIONARY

Brain

BrainDefinition:

 The organ inside the head that controls thought, memory, feelings, and physical activity. 

Órgano situado en la cabeza que controla los pensamientos, memoria, sentimientos y actividad física.

Example:

Playing chess is a good brain training.

Jugar al ajedrez es un buen entrenamiento de la mente.

Spanish word:

Cerebro/mente

Audio:


Engineer

EngineerDefinition:

A person who designs, builds or maintains engines, machines or structures.

Una persona que diseña, construye o revisa motores, máquinas o estructuras.

Example:

Engineers are responsible for building many electronic devices.

Los ingenieros son los encargados de construir muchos aparatos electrónicos.

Spanish word:

Ingeniero

Audio:


Improve

Improve Definition:

To make something better.

Hacer algo mejor.

Example:

I want to improve my English.

Quiero mejorar mi inglés.

Spanish word:

Mejorar

Audio:


Reflect

ReflectDefinition:

 Think something through carefully in order to make a decision.

Pensar algo con cuidado para tomar una decisión.

Example:

We need to reflect before answering the question.

Debemos reflexionar antes de contestar a la pregunta.

Spanish word:

Reflexionar / pensar

Audio:

1. My school, my necessities

RetorHello, engineers!

Are you ready to use your brain?

Take a moment to think and reflect about the problems your future robot can solve.

Now, the REA team gives you some ideas. 

Brain

BrainDefinition:

 The organ inside the head that controls thought, memory, feelings, and physical activity. 

Órgano situado en la cabeza que controla los pensamientos, memoria, sentimientos y actividad física.

Example:

Playing chess is a good brain training.

Jugar al ajedrez es un buen entrenamiento de la mente.

Spanish word:

Cerebro/mente

Engineer

EnginiarDefinition:

A person who designs, builds or maintains engines, machines or structures.

Una persona que diseña, construye o revisa motores, máquinas o estructuras.

Example:

Engineers are responsible for building many electronic devices.

Los ingenieros son los encargados de construir muchos aparatos electrónicos.

Spanish word:

Ingeniero

Reflect

ReflectDefinition:

 Think something through carefully in order to make a decision.

Pensar algo con cuidado para tomar una decisión.

Example:

We need to reflect before answering the question.

Debemos reflexionar antes de contestar a la pregunta.

Spanish word:

Reflexionar / pensar

Contenido.

Lectura facilitada

Easy to read

Read

Think of the problems your robot will solve.

Tú piensa en los problemas que resolverá tu robot.

Read the REA team’s help

Lee la ayuda del equipo REA.

2. Identifying my school necessities

RetorI am sure there is something we can do to improve your school community.

Get into groups of 4 engineers.

Follow these steps and complete the document.

Improve

Improve Definition:

To make something better.

Hacer algo mejor.

Example:

I want to improve my English.

Quiero mejorar mi inglés.

Spanish word:

Mejorar

Contenido.

Lectura facilitada

Easy to read

Read

Surely your school has needs.

Seguro que tu cole tiene necesidades.

First think about what needs there can be.

Primero piensa en las necesidades que puede haber.

Then talk to your classmates about these needs.

Después habla con tus compañeros de esas necesidades.

Here are some ideas to help you.

En la imagen tienes ideas para ayudarte.

To do this activity follow the steps below:

Para hacer esta actividad sigue los pasos:

4 1. Form groups of four people.

1. Formamos grupos de cuatro personas.

 2. Choose a number from one to four. 

It has to be one, two, three or four.

2. Elige un número del uno al cuatro. 

Tiene que ser el uno, el dos, el tres o el cuatro.

Hablar 3. Talk about your ideas for improving the school.

3. Habla sobre tus ideas para mejorar el cole.

 4. Write your ideas in the document to download.

4. Escribe tus ideas en el documento para descargar.

Click here to download this document "Brainstorming"

Brainstorming

That is how we work cooperatively!

Working in groups is essential to learn better and happier because all of you have different powers.

Let’s make this task easy!

Have a look at this guide where you will learn how to answer questions as a group.

Emotions are important

During the group activity, how did your classmates feel?

Maybe someone felt insecure or tense and needed some help to calm down, or even got angry because of the difficulty of the activity.

Knowing and understanding the different feelings will help us do the task successfully.

Follow these tips for the next team activities.

- Think about how you are feeling.

- Observe and ask for your colleagues' feelings.

- Decide as a team what you can do to feel better before you solve the activity.

3. Identify what I have to do

You already know what your challenge is and the activity that will bring you closer to the goal. But to succeed, you will need some strategies that will help you in this and other similar tasks. You will discover them in a diary that we call your Learning Diary.

We suggest you open it now and complete STEP 1 of the Learning Diary before you start the activity you have just read about!

Click here to download your Learning Journal.

Mi diario de aprendizaje

 Remember:

- Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer.

- If you fill it in on the computer, don't forget to save it on your computer when you finish it!

 Keep up the good work, you'll do great!

¿Necesitas más ayuda?

Ya conoces qué reto te proponemos alcanzar y te acabamos de plantear una actividad que te acercará a la meta. Pero para tener éxito en tu camino, necesitarás algunas estrategias que te servirán para esta y otras tareas parecidas.

Las irás descubriendo en un diario que llamamos tu Diario de Aprendizaje.

En esta ocasión te proponemos que lo abras y completes el PASO 1 del Diario de aprendizaje antes de empezar la actividad que acabas de leer.

Recuerda:

  • Pregunta a tu profesor o profesora si la rellenarás en papel o en el ordenador.
  • Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de guardarla en tu ordenador cuando la termines!

 ¡Ánimo, que lo harás genial!

4. Will I be able to do the activity?

You have already started the activity My school, my necessities. Beginnings can cause fear and insecurity.

If you complete STEP 2 of the Learning Journal (Will I be able to do it?), you will see that those feelings are common when you start a task. Reflecting on them will help you continue with the activity and complete it successfully.

Remember:

- Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer.

- If you fill it in on the computer, don't forget to save it on your computer when you finish it!

 Cheer up, you'll do great!

¿Necesitas más ayuda?

¡Ya has empezado la actividad, como es My school, my necessities. Los comienzos pueden crearte miedos e inseguridades a la hora de realizarla.

Si completas el PASO 2 del Diario de aprendizaje (¿Seré capaz de hacerlo?) podrás ver que tus sentimientos son habituales cuando empezamos una tarea y reflexionar sobre ello te ayudará a continuar con la actividad y completarla con éxito.

Recuerda:

  • Pregunta a tu profesor o profesora si la rellenarás en papel o en el ordenador.
  • Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de guardarla en tu ordenador cuando la termines!

¡Ánimo, que lo harás genial!