Skip navigation

4.3. Advertising campaign

Dictionary

Appeal

La imagen muestra un imán atrayendo un trozo de metal.
Definition:

Be attractive, catch somebody’s attention.

Ser atractivo, captar la atención de alguien.

Example:

This image will appeal to a lot of people.

Esta imagen atraerá a mucha gente.

Spanish word:

Atraer.

Audio:

Assess

La imagen muestra un test.
Definition:

Evaluate the importance of something.

Valorar la importancia de algo.

Example:

The company assesses the results every month.

La empresa evalúa los resultados todos los meses.

Spanish word:

Evaluar.

Audio:

Billboard

La imagen muestra una gran valla publicitaria.
Definition:

Big board usually on the side of the roads with advertisements.

Gran valla habitualmente cerca de la carretera con anuncios. 

Example:

The advertisement in that billboard is really attractive. 

El anuncio de esa valla es muy atractivo. 

Spanish word:

Valla publicitaria.

Audio:

For a while

La imagen muestra un reloj en el que pasa el tiempo.
Definition:

During a period of time.

Durante un periodo de tiempo.

Example:

I need to rest for a while.

Necesito descansar por un tiempo.

Spanish word:

Por un tiempo.

Audio:

Launch

 La imagen muestra un sujeto lanzando una pelota.
Definition:

Start, set going.

Lanzar, poner en marcha.

Example:

They will launch the campaign next month.

Lanzarán la campaña el próximo mes.

Spanish word:

Lanzar.

Audio:

Successful

La imagen muestra un joven recibiendo una medalla con el número uno como premio.
Definition:

Something or someone outstanding.

Algo o alguien que sobresale.

Example:

They’re a very successful band advertising a new brand.

Son una banda de música de éxito anunciando una marca nueva. 

Spanish word:

Exitoso.

Audio:

Youngsters

La imagen muestra a una pareja de jóvenes.
Definition:

Young people. 

Gente joven.

Example:

Youngsters have different hobbies than older people. 

Los jóvenes tienen diferentes aficiones que la gente más mayor. 

Spanish word:

Jóvenes.

Audio:

Rétor dice

Sure some music, words or pictures remind you of some advertising campaign that became very popular for a while, those are the most successful advertising campaigns, and they all began as you’re going to learn now.

La imagen muestra un reloj en el que pasa el tiempo. Definition:

During a period of time.

Durante un periodo de tiempo.

Example:

I need to rest for a while.

Necesito descansar por un tiempo.

La imagen muestra un joven recibiendo una medalla con el número uno como premio. Definition:

Something or someone outstanding.

Algo o alguien que sobresale.

Example:

They’re a very successful band advertising a new brand.

Son una banda de música de éxito anunciando una marca nueva.

Easier to read

Read

Music, words and images remind you of concrete advertising campaigns.

Músicas, palabras e imágenes te recuerdan campañas publicitarias concretas.

They’re very successful campaigns.

Son campañas de publicidad de mucho éxito.

Learn how those campaigns began.

Aprende cómo empezaron estas campañas publicitarias.

Lumen dice ... I’m going to “enlighten” you in this new path

La imagen muestra una persona con traje de chaqueta y corbata delante de un gran monitor de ordenador del que salen cuatro hilos que conectan con cuatro elementos de trabajo digital.

A new challenge, a new horizon, opens up before you. Now it’s your turn to become somebody influential on others’ decisions, and this means a great responsibility. 

To become a good publicist, you have to be well trained in order to avoid making a false move. It will be important to master aspects such as handling texts, images and sound, consider loyalty rewards, search for sponsors, design merchandising, include discount campaigns, and many more.

Defining well and specifying all these aspects, and many more, will get you closer to becoming a great publicist.

Lumen dice...

Un nuevo reto, un nuevo horizonte se abre ante ti. Ahora te toca a ti convertirte en alguien capaz de influir en las decisiones de los demás, y esto supone una gran responsabilidad.

Para ser un buen publicista hay que prepararse bien para no dar pasos en falso. Será importante controlar cuestiones como manejar textos, imágenes y sonido, valorar premios a la fidelidad, buscar patrocinadores, diseñar “merchandising”, incluir campañas de descuentos, y muchas más.

Definir bien y concretar todas estas cuestiones, y muchas otras, te podrán convertir en un gran publicista. 

1. The world of advertising

You’re exposed to publicity constantly, now you can be in the making up.

Image

La imagen muestra un paso de cebra sobre el que aparecen cinco huellas de zapato que hacen referencia, a modo de resumen, a los cinco pasos que habría que dar para hacer una campaña publicitaria.

Text

ADVERTISING IN 5 STEPS!

1. Set your goal: depending on your objectives you should use a different strategy.

Is it your goal to sell more?

Do you want to attract new clients?

Are you releasing an exclusive product?

Do you want to outstand your values?

2. Know your target: learn who you are selling to, the habits and preferences.

Are your clients youngsters?

Are they women or men?

Do you also sell on the internet?

Is your client from nearby?

3. Best channel: nowadays there are multiple choices for different audiences.

Ages 15-25, Internet, social networks.

Ages 25-40, Internet and public spaces.

Ages 40-50, Internet, public spaces, TV.

Ages 50-90, television.

4. Text and images: creativity is a must!

Focus!

Clear and brief .

Appealing.

5. Launch and assess: your campaign can’t last forever.

When?

Until when?

Assess results.

A good slogan: examples

La imagen muestra una infografía con el fondo en dos tonalidades verdes con los siete puntos que no puedes olvidar a la hora de hacer un buen eslógan, debajo aparecen tres ejemplos de campañas publicitarias con su eslógan.

La imagen muestra un imán atrayendo un trozo de metal. Definition:

Be attractive, catch somebody’s attention.

Ser atractivo, captar la atención de alguien.

Example:

This image will appeal to a lot of people.

Esta imagen atraerá a mucha gente.

La imagen muestra un test. Definition:

Evaluate the importance of something.

Valorar la importancia de algo.

Example:

The company assesses the results every month.

La empresa evalúa los resultados todos los meses.

 La imagen muestra un sujeto lanzando una pelota. Definition:

Start, set going.

Lanzar, poner en marcha.

Example:

They will launch the campaign next month.

Lanzarán la campaña el próximo mes.

Option A. Not the same

Question

Be ready to become a publicist, and make sure you don’t mix concepts.

Choose the right answer:

1. To appeal to youngsters to buy something, the best channel is…

Answers

a. local TV.

b. newspapers.

c. social networks.

Feedback

Question

2. A fidelity card is a strategy to…

Answers

a. consolidate clients.

b. sell more bikinis.

c. sell more of a product.

Feedback

Question

3. Sponsoring a sports team is one publicity…

Answers

a. target.

b. strategy.

c. result.

Feedback

Question

4. The best way to convince a mom to buy something for her children is…

Answers

a. an influencer.

b. youtube.

c. another mom.

Feedback

Question

5. After an advertising campaign is launched, you’ll have to…

Answers

a. analyze the results.

b. set your goals.

c. identify your target.

Feedback

Question

6. The slogan is part of the briefing, worked in…

Answers

a. step 2.

b. step 5.

c. step 4.

Feedback

Question

 7. Publicitary messages have to be…

Answers

a. short and mysterious.

b. long and clear.

c. short and clear.

Feedback

Question

8. “Make the right choice” would be a good slogan to sell…

Answers

a. seashells.

b. everything.

c. cars.

Feedback

Option B. Step by step

Match the following statements with the step they belong to in an advertising campaign design:

  1. Our clients are moms from 25 to 40 years old.
  2. We increased our sales 10%.
  3. The campaign will last one month.
  4. We want our clients to know about our new healthy products.
  5. “Supporting you from 2002”.
  6. Advertisements in buses and billboards.
  7. “We care!”
  8. One thousand whatsapp messages.
  9. Men who like sports and riding.
  10. Attract young men and women.
La imagen muestra una gran valla publicitaria. Definition:

Big board usually on the side of the roads with advertisements.

Gran valla habitualmente cerca de la carretera con anuncios.

Example:

The advertisement in that billboard is really attractive.

El anuncio de esa valla es muy atractivo.

Enable JavaScript

Option C. Marketing news

Option D. Big deal!!

Create a good slogan for the next proposals, but remember it has to be short, direct and appealing. Record it, paying attention to pronunciation and intonation!

2. Check what I've learnt

How much you have learned to get here! Everything you learn helps you to achieve the goals you set for yourself.

Reflect for a moment on all you have learned so far. And complete STEP 3 of your Learning Diary (I review what I have learned).

Remember:

  • Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer.
  • If you fill it in on the computer, don't forget to save it on your computer when you finish it!

Cheer up, you'll do great!

¿Necesitas más ayuda?

Reflexiona un momento sobre todo lo que has aprendido hasta llegar aquí. Y completa el PASO 3 de tu Diario de Aprendizaje (Reviso lo aprendido)

Recuerda:

  • Pregunta a tu profesor o profesora si la rellenas en papel o en el ordenador.
  • Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de guardarla en tu ordenador cuando la termines!

¡Ánimo, que lo harás genial!