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3. Be aware!

Dictionary

Purchase

La imagen muestra una mano pagando cinco euros por un regalo envuelto.
Definition:

Something you buy.

 Algo que se compra.

Example:

She just purchased a new car.

Ella acaba de comprar un coche nuevo. 

Spanish word:

Compra.

Audio:

Target

La imagen muestra una diana y una mano disparándole dardos.
Definition:

Goal to reach.

Objetivo para alcanzar.

Example:

The target of that campaign are medium-age people. 

El público objetivo de esa campaña son gente de mediana edad. 

Spanish word:

Objetivo.

Audio:

Rétor dice

Are you aware of the influence that advertising has on all of us? If you have a look around you, it’s all over the place. A good advertising campaign can have a big impact on your purchases. It all begins with a brilliant idea.

This activity will definitely help you to create a campaign to promote local shopping at the end.

La imagen muestra una mano pagando cinco euros por un regalo envuelto. Definition:

Something you buy.

Algo que se compra.

Example:

She just purchased a new car.

Ella acaba de comprar un coche nuevo.

Easier to read

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Do you know how publicity can influence you?

¿Conoces la influencia de la publicidad?

Publicity is all around us.

La publicidad nos rodea por todas partes.

A good advertisement campaign influences your shopping.

Una buena campaña publicitaria influye en tus compras.

A brilliant idea is very important for publicity.

Una idea brillante es muy importante en la publicidad.

This activity will help with the final task.

Esta actividad te ayudará con la tarea final.

And you’ll create a publicity campaign for local commerce. 

Y crearás una campaña publicitaria para el comercio local.

1. Please, don’t go!

La imagen muestra varias tiendas a pie de calle.

Imagine you own a small shop in your neighborhood, it might be a grocery store, a clothes shop or maybe a phone repair place, but then a new commercial center opens doors nearby, and suddenly all your clients abandon you. That's critical! 

In groups, think of 5 actions you would take to get your clients back.

La imagen muestra una misma escultura en distintos colores y tamaños.

1. Think of what your business can offer or do better than the other store, what differentiates you.

La imagen muestra un letrero de neón que anima a pensar diferente.

2. Brainstorm on the advertising possibilities that you know and that work with you, would they work with your clients?

La imagen muestra una paleta de colores con el letrero “consumidores y usuarios”.

3. Design 5 publicitary actions that you would implement to get your clients back, that includes at least a target, a slogan and picture, and the most suitable channel for each one of your actions. 

La imagen muestra una diana y una mano disparándole dardos. Definition:

Goal to reach.

Objetivo para alcanzar.

Example:

The target of that campaign are medium-age people.

El público objetivo de esa campaña son gente de mediana edad.

Kardia dice... Get in action!

La imagen muestra una montaña alta nevada y coronada con una bandera roja hacia la que se aproxima un globo con forma de bombilla brillante del que cae una escalera, pilotado por una persona con los brazos levantados.

What a mess! Your work and your effort can go to waste! It’s time to be resilient! We can do it!

Focus on how you could improve that business that you own now and took you so much effort to set up.

Have a brainstorming to look for solutions for it. For instance, you can choose an appealing slogan with a stunning image in order to catch people’s attention. Come on! Let’s go for it!

2. Identify what I have to do

You already know what your challenge is and the activity that will bring you closer to the goal. But to succeed, you will need some strategies that will help you in this and other similar tasks. You will discover them in a diary that we call your Learning Diary.

We suggest you open it now and complete STEP 1 of the Learning Diary before you start the activity you have just read about!

Accede al recurso diario de aprendizaje

Click here to download your Learning Diary.

Remember:

  • Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer.
  • If you fill it in on the computer, don't forget to save it on your computer when you finish it!

Cheer up, you'll do great!

¿Necesitas más ayuda?

Ya conoces qué reto te proponemos alcanzar y te acabamos de plantear una actividad que te acercará a la meta. Pero para tener éxito en tu camino, necesitarás algunas estrategias que te servirán para esta y otras tareas parecidas. Las irás descubriendo en un diario que llamamos “tu Diario de Aprendizaje”.

En esta ocasión te proponemos que lo abras y completes el PASO 1 del Diario de aprendizaje antes de empezar la actividad que acabas de leer.

Recuerda:

  • Pregunta a tu profesor o profesora si la rellenas en papel o en el ordenador.
  • Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de guardarla en tu ordenador cuando la termines!

¡Ánimo, que lo harás genial!

3. Have I been able to do the activity?

You have already finished the activity Please, don’t go! Maybe the beginning caused fear and insecurity.

If you complete STEP 2 of the Learning Diary, you will see that those feelings are common when you start a task. Reflecting on this will help you reduce your insecurities in the next activities.

Remember:

  • Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer.
  • If you fill it in on the computer, don't forget to save it on your computer when you finish it!

Cheer up, you'll do great!

¿Necesitas más ayuda?

¡Ya has terminado la actividad, Please, don’t go! Los comienzos te han podido crear miedos e inseguridades a la hora de realizarla.

Si completas el PASO 2 del Diario de Aprendizaje podrás ver que tus sentimientos son habituales cuando empezamos una tarea y reflexionar sobre ello te ayudará a que en las próximas actividades esa inseguridad sea cada vez menor.

Recuerda:
  • Pregunta a tu profesor o profesora si la rellenas en papel o en el ordenador.
  • Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de darle a ‘guardar’ cuando la termines!

¡Ánimo, que lo harás genial!