Skip navigation

5. Life is like a Carnival

Dictionary

Achieve

La imagen muestra un dardo que ha sido lanzado acercándose al centro de una diana.
Definition:

To succeed in doing or having what you planned or intended.

Lograr o tener éxito en una tarea propuesta.

Example:

I have achieved this task.

He logrado esta tarea.

Spanish word:

Lograr

Audio:

Rétor dice

Now, it's your turn!

Are you ready? I’m sure you are, you have all the elements that you need. 

Now you are going to write in a blog and become a blogger. 

Decide what festivity you would like to write about, find information and describe it. 

After that, you can read the blog entries that your classmates wrote and reflect on them. 

This is so interesting!

Easy to read

Read

La imagen muestra cuatro jóvenes chocando en el centro y arriba las manos con cara de felicidad. You are ready.

Tú estás preparado o preparada.

La imagen muestra a un hombre con camiseta de rayas negras y blancas sentado en un sofá verde y escribiendo usando un ordenador portátil. You can write your blog entry.

Tú puedes escribir tu entrada de blog.

You will become a blogger.

Tú serás un bloguero o bloguera.

You choose your festivity.

Tú eliges tu fiesta.

You find information about your festivity.

Tú buscas información sobre tu fiesta.

La imagen muestra a una mujer trabajando con un ordenador portátil, tablet, cuadernos y revistas sobre una mesa de escritorio amplia de color blanco. You can write about your festivity.

Tú puedes escribir sobre tu fiesta.

La imagen muestra una mujer tumbada en la cama cogiendo un libro con sus manos y a la izquierda hay un separador de libros. Then, you will read your classmates’ entries.

Después, tú leerás las entradas de los compañeros y compañeras.

La imagen muestra a cuatro personas con la cara tapada por símbolos de  burbujas de discurso. You will comment on your classmates’ entries.

Tú comentarás las entradas de los compañeros y compañeras.

1. The time has finally come!

You must work in pairs. 

First, choose a holiday, national or international, and search for information about it. 

Remember that you will have to write about the origins of this festivity, typical food, what people do there, etc. 

When you and your classmate are ready, start writing your blog entry. 

Remember to take into account everything you learnt. It will be great!

Finally, your teacher will publish all the entries and you will have the opportunity to read all of them.

La imagen muestra la portada del documento Time has finally come!
Click here to download the document The time has finally come!

Easy to read

Read

La imagen muestra a una pareja de un hombre y una mujer sentados en un salón y buscando información en un portátil y en una tablet.   You work in pairs.

Tú trabajas en parejas.

You choose a national or international festivity.

Vosotros elegís una fiesta nacional o internacional.

You search for information about your festivity.

Vosotros buscáis información sobre la fiesta.

La imagen muestra a un hombre con camiseta de rayas negras y blancas sentado en un sofá verde y escribiendo usando un ordenador portátil. You write about the origins of your festivity.

Vosotros escribís los orígenes de la fiesta.

You write about the typical food of your festivity.

Vosotros escribís la comida típica de la fiesta.

La imagen muestra a una mujer trabajando con un ordenador portátil, tablet, cuadernos y revistas sobre una mesa de escritorio amplia de color blanco. You write about the activities of your festivity.

Vosotros escribís las actividades de la fiesta.

La imagen muestra un ejemplo de entrada de blog con fondo blanco sobre el que hay escrito un texto a la izquierda y a la derecha hay una foto de un paisaje con el cielo azul. Now, you write your blog entry.

Ahora, vosotros escribís la entrada de blog.

La imagen muestra a un niño y una niña alegres, divirtiéndose y saltando delante de una pared de color violeta volando serpentina. This activity will be great.

Esta actividad será divertida.

La imagen muestra un icono de un ordenador con la pantalla en azul sobre el que hay un archivo con un icono de una imagen de una montaña de color roja con fondo amarillo.   Your teacher will publish your classmates’ entries.

Tu profesor o profesora publicará las entradas de blog de los grupos.

La imagen muestra una mujer tumbada en la cama cogiendo un libro con sus manos y a la izquierda hay un separador de libros. You will read your classmates’ entries.

Vosotros leeréis las entradas de blog del resto de la clase.

Motus dice How much do your classmates know?

In this group activity we propose that you try to find out what your team knows about this topic.

When we work in a group, we also learn as a team.

There are colleagues who remember a lot of things, others who speak very well, others who are very skilled when writing, others can find the information easily, etc. 

We all have superpowers to solve activities, but when we combine them, we learn together and we are able to solve any challenge.

That's why it's important that your team follows these tips: 

- Everything one person knows is shared with others. 

- We collaborate on tasks to make the team work. 

- We value each person's superpowers. 

- We respect what each person brings to the team.

2. The bloggers

Now, individually, read all the blog entries of your classmates and write a respectful comment.

Don’t forget to take into account the netiquette rules and use the expressions you learnt to show your opinion.

La imagen muestra el texto There's an app that is called respect

3. Take aim and fire away

Use this evaluation target to check that you achieved all the objectives. 

La imagen muestra la portada del documento Take aim and fire away

Click here to download the document Take aim and fire away

La imagen muestra un dardo que ha sido lanzado acercándose al centro de una diana. Definition:

To succeed in doing or having what you planned or intended.

Lograr o tener éxito en una tarea propuesta.

Example:

I have achieved this task.

He logrado esta tarea.

Spanish word:

Lograr