Skip navigation

5. Landing at our destination

Dictionary

Cabin crew

En la imagen se ve la tripulación de un avión formada por azafatas y pilotos bajando del avión y detrás se ve la bandera de España.

Definition:

  • Group of people who, inside a boat, train or plane, contribute to its service and maneuver.
  • Conjunto de personas que dentro de una embarcación, tren o avión contribuyen al servicio y a la maniobra.

Example:

  • The cabin crew indicated that passengers should remain seated.
  • La tripulación indicó que los pasajeros debían permanecer sentados.

Spanish word:

Tripulación.

Audio:

Grade

En la imagen se ve un folio donde se puede leer English test. Unit 1 y a la derecha se ve la nota, ha acertado nueve de diez respuestas.

Definition:

  • Quantitatively or qualitatively assess a person, action or a result.
  • Valorar cuantitativa o cualitativamente una persona, acción o un resultado.

Example:

  • The teacher graded the exams.
  • El profesor calificó los exámenes.

Spanish word:

Calificar.

Audio:

Land

En la imagen se ve un avión aterrizando en la pista del aeropuerto.

Definition:

  • Action of the plane in which the flight ends and touches the ground.
  • Acción del avión por la que concluye su vuelo y toca tierra.

Example:

  • The plane landed two hours late.
  • El avión aterrizó con dos horas de retraso.

Spanish word:

Aterrizar.

Audio:

Means of transport

En la imagen se a la izquierda un coche, a la derecha un avión y abajo de estas imágenes un barco.

Definition:

  • Vehicle that allows the movement of people or other objects from one place to another.
  • Vehículo que permite el desplazamiento de personas u otros objetos de un lugar a otro.

Example:

  • The most common means of transport is the car.
  • El medio de transporte más común es el coche.

Spanish word:

Medios de transporte.

Audio:

It is time to prepare and present your travel plan. 

Take into account everything you have learnt before. 

Three, two, one… get ready!

1. Cabin crew, prepare for landing

Now it’s time to plan your end-of-school trip. You will work in small groups. Remember you have a budget of €500 per student. Prepare your presentation and convince your classmates to join the trip. Follow these steps:

Decide about the parts and content of your plan

flechas en las que se lee

  • Where and when do you want to travel?
  • Which parts are you going to include?  
  • Considering your destination, can you think of any other important part or information that makes your plan different?
  • Check on what you learnt before.

Search for the information you need

Buscador

  • Use authentic and reliable websites (i.e. official tourism websites.)
  • Take a note of the information you want to use (on paper or on a digital document.)

 Write down your plan

Persona escribiendo en una libreta

Design your visual support

Personas sosteniendo una tablet

Write the text that can help you when presenting

Post-it en el que se lee

  • Use persuasive techniques. If you need help, click here.
  • Use positive and descriptive adjectives.
  • Use catchy phrases.
  • Choose powerful words.

Decide who is going to present each part and how you are going to distribute your time

Grupo de trabajo reunido con un ordenador en el que se lee

  • Who is going to start? Who is going to continue?
  • Time each section of the presentation.

Present your plan and try to convince your classmates

Micrófono

Keys to make a good travel plan

Do you need help to continue?

You are almost there. Go for it!

2. What have I learnt?

In this last step, I am going to ask you to think about what has been the most important thing you have learnt in order to achieve the challenge.

What you discover by thinking, will help you when you have to meet similar challenges in the future. 

Stop for a moment and complete STEP 4 of your Learning Journal (What have I learned?). 

Remember:

 - Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer.

 - If you fill it in on the computer, don't forget to save it on your computer when you finish it! 

Cheer up, you'll do great!

¿Necesitas más ayuda?

En este último paso te voy a proponer que pienses en qué ha sido lo más importante de todo lo que has aprendido para conseguir el reto que te proponíamos. 

Lo que descubras pensando en ello te servirá para cuando tengas que alcanzar retos parecidos en un futuro. 

Para un momento y completa el PASO 4 de tu Diario de aprendizaje (¿Qué he aprendido?).

Recuerda: 

• Pregunta a tu profesor o profesora si rellenarás la ficha en papel o en el ordenador. 

• Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de guardarla en tu ordenador cuando la termines!

¡Ánimo, que lo harás genial!