Skip navigation

3. You are talented!

Dictionary

Bump into

La imagen muestra un perro que se cruza con un gato y el gato tiene el pelo erizado.

Definition:

  • To meet someone by chance.
  • Encontrarse con alguien por casualidad.

Example:

  • You bump into your primary school teacher.
  • Tú te tropiezas con tu maestra de primaria.

Spanish word:

Tropezarse con.

Audio:

Craft

La imagen muestra unas niñas trabajando sobre una mesa con pegamento, rotuladores, etc.

Definition:

  • The ability to do art with your skills, especially your hands.
  • La capacidad de crear arte con destrezas, especialmente con las manos.

Example:

  • She wants to organise craft sessions.
  • Ella quiere organizar unas sesiones de manualidades.

Spanish word:

Manualidad.

Audio:

Suddenly

La imagen muestra a una persona que le echan agua a la cara de imprevisto.

Definition:

  • Unexpected situation.
  • Situación que ocurre sin avisar, de pronto.

Example:

  • The weather changes suddenly.
  • El tiempo cambia de repente.

Spanish word:

De repente.

Audio:

Retor dice.

In the previous section, we have identified our brightest talents. 

Imagine now that all of you meet your primary school teacher. What would you like to tell her?

I'm sure she is very happy to see you and to know how you are doing. 

Also, this activity will help you with the final task.

1. My primary school teacher

Your group is walking down the street and suddenly you bump into your primary school teacher. She can't be more glad to see you and she wants to know everything about you!

She asks you these questions:

profesora que pregunta cómo estás, qué se te da bien, qué idiomas hablas, qué has estudiado, qué harás en el futuro y cuáles son tus aficiones.

In small groups, record yourselves in turns telling her what you are doing, your studies, your talents, languages, hobbies and what you want to do in the future. 

La imagen muestra un perro que se cruza con un gato y el gato tiene el pelo erizado.

Definition:

To meet someone by chance.

Encontrarse con alguien por casualidad.

Example:

You bump into your primary school teacher.

Tú te tropiezas con tu maestra de primaria.

Spanish word:

Tropezarse con.

La imagen muestra a una persona que le echan agua a la cara de imprevisto.

Definition:

Unexpected situation.

Situación que ocurre sin avisar, de pronto.

Example:

The weather changes suddenly.

El tiempo cambia de repente.

Spanish word:

De repente.

Words don’t come so easily…

If you need some help with the dialogue with your primary school teacher, here you have some examples.

Did you make a mistake while doing the activity?

When we want to learn something, we usually make mistakes at the beginning. 

Failure is part of the learning process. 

Remember when you first rode a bike or when you tried to swim for the first time?

Surely it wasn't easy at all, but every time you failed, you tried again. With each failure we learn and improve for the next time. 

To learn from your mistakes, follow these tips:

  1. Realise where you have failed. 

  2. Look for ways to correct that mistake. 

  3. Try again. 

  4. Understand that mistakes are important for learning.

2. Identify what I have to do

You already know what your challenge is and the activity that will bring you closer to the goal. But to succeed, you will need some strategies that will help you in this and other similar tasks. You will discover them in a diary that we call your Learning Diary. 

We suggest you open it now and complete STEP 1 of the Learning Diary before you start the activity you have just read about! 

Click here to download your Learning Diary.

Diario de aprendizaje

Remember: 

- Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer. 

- If you fill it in on the computer, don't forget to save it on your computer when you finish it! 

Cheer up, you'll do great!

¿Necesitas más ayuda?

Ya conoces qué reto te proponemos alcanzar y te acabamos de plantear una actividad que te acercará a la meta. Pero para tener éxito en tu camino, necesitarás algunas estrategias que te servirán para esta y otras tareas parecidas. Las irás descubriendo en un diario que llamamos tu Diario de aprendizaje. En esta ocasión te proponemos que lo abras y completes el PASO 1 del Diario de aprendizaje antes de empezar la actividad que acabas de leer.

Diario de aprendizaje

Haz clic aquí para descargar tu Diario de aprendizaje.

Recuerda: Pregunta a tu profesor o profesora si rellenarás la ficha en papel o en el ordenador. Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de guardarla en tu ordenador cuando lo termines! 

¡Ánimo, que lo harás genial!

3. Have I been able to do the activity?

You have already finished the activity My primary school teacher. Maybe the beginning caused fear and insecurity.

If you complete STEP 2 of the Learning Diary (Will I be able to do it?), you will see that those feelings are common when you start a task, and reflecting on this will help you reduce your insecurities in the next activities. 

Remember:

 - Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer.

 - If you fill it in on the computer, don't forget to save it on your computer when you finish it!

 Cheer up, you'll do great!

¿Necesitas más ayuda?

Ya has terminado la actividad "My primary school teacher". Los comienzos te han podido crear miedos e inseguridades a la hora de realizarla. 

Si completas el PASO 2 del Diario de aprendizaje (¿Seré capaz de hacerlo?) podrás ver que tus sentimientos son habituales cuando empezamos una tarea y reflexionar sobre ello te ayudará a que en las próximas actividades esa inseguridad sea cada vez menor. 

Recuerda: 

• Pregunta a tu profesor o profesora si rellenarás la ficha en papel o en el ordenador. 

• Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de guardarla en tu ordenador cuando la termines! 

¡Ánimo, que lo harás genial!