Skip navigation

6. Funnyland opens its doors to you

1. What have you learned?

Rétor dice


Hi!

This is about your learning.

In this challenge we learned…

  • How to talk about our playground.
  • How to ask and answer about the object you can see.
  • How to say what you can see.
  • Reflect about the importance of outdoor games in our free time.

Lectura facilitada

Read

La imagen muestra un rostro al que llegan dos flechas. Una de ellas proveniente de una operación de suma y la otra proveniente de un papel en el que hay escritas letras.In this OER we learned…

En este REA aprendimos…

La imagen muestra dos rostros enfrentados de los que salen bocadillos con las sílabas: bla, bla, bla.How to talk about our playground.

Cómo hablar de nuestro patio de recreo.

La imagen muestra dos rostros enfrentados de los que sale un bocadillo con una interrogación.How to ask and answer about you can see.

Cómo preguntar y responder acerca de lo que veis.

La imagen muestra un rostro de perfil y una flecha que sale desde la altura de sus ojos hasta un gran signo de interrogación.How to say what you can see.

Cómo decir lo que podéis ver.

La imagen muestra una persona de pie.La rodean cuatro círculos con actividades o juegos al aire libre: una pelota, una tijera, una mochila y un tablero del juego tres en raya.Importance of outdoor games.

Importancia de los juegos al aire libre.

En la imagen podemos ver a Retor diciendo todo lo que hemos aprendido en este REA.

2. Your park diorama

Rétor dice

Now you are able to make a diorama.

Let's try another one about an outdoor playground in a park!

New technology can help you to find some samples.

So, watch this tutorial if you want to search images on Internet:

Lectura facilitada

Read

La imagen muestra una persona construyendo algo con un martillo en la mano.La imagen muestra un patio de un colegio con un arenero, un árbol, una casita de juguete y un tobogán.Let's make a diorama  about a playground in a park!

¡Hagamos un diorama sobre una zona de juegos en un parque!

La imagen muestra un ordenador, de él sale una línea discontinua hacia un globo terráqueo.Internet can help you.

Internet puede ayudarte.

La imagen muestra un rostro de perfil. a la altura de  los ojos le sale una flecha en dirección hacia la derecha.Watch this tutorial:

Mira este tutorial:

Do you need extra help with the video?

Hello!

Now I´ll show you how to search on Google.

You are in front of your personal computer.

Click on this part of Google and write “IMAGES IN A PLAYGROUND”.

Here are different images of playgrounds.

Click on IMAGES again to see them better and here you are different examples of playgrounds where you can play in a park.

If you click on one of them, for example this one, you can see the different elements much better.

As you can see, there are different objects where you can play in a park, in a playground of a park, and here you are an example to make your own Diorama.

1: Think about elements you know and see in a park.

2: Which are your favourite ones?

3: Show me them in a new diorama. 

This template can help you too:

Lectura facilitada

Read

La imagen muestra una persona con un bocadillo en forma de nube vacía, pensando.1: Think about elements in a park.

1: Piensa en los elementos de un parque.

La imagen muestra a una persona con una mano en el corazón y la otra con el pulgar hacia arriba. Encima del pulgar aparece una estrella amarilla.2: Which are your favourite ones?

2: ¿Cuáles son tus favoritos?

La imagen muestra un diorama de una calle de una población asiática. Una maqueta de una calle central con casas a ambos lados. En el centro se ve un hombre en bicicleta y dos niños jugando.3: Show me them in a new diorama.

3: Muéstramelos en un nuevo diorama.

La imagen muestra una pantalla de ordenador en la que se ven fichas u hojas de papel. Debajo hay una gran flecha verde que sale de la pantalla  Download here.

Descarga aquí.

Do you need extra help?

Click here to consult the Guide for Digital Competence.

¿Necesitas más ayuda?

Pulsa aquí para consultar la Guía de competencia digital.

3. Let’s finish

To conclude, let's remember the strategy or "trick" that you have learned during this challenge. We taught you this strategy or "trick" and you worked on it in the section “Search for information in the school”. Go back to that section and review for a moment what it consisted of and how it helped you to achieve the challenge we proposed to you.

Now open the Learning Diary and complete the last page. In this section you will keep valuable information about the strategy, in which activities you have applied it, whether it has been useful and what has been the most difficult for you.

Keep up the good work, you're doing great!

For your efforts you have earned your first badge here, which you will be credited with as Congratulations!

Remember:

  • Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer.
  • If you fill it in on the computer, don't forget to save it on your computer when you finish it!

¿Necesitas más ayuda?

Para concluir, vamos a recordar la estrategia o el “truco” que has aprendido durante este reto. Esta estrategia o “truco” te lo enseñamos y lo trabajaste en el apartado “Search for information in the school”. Vuelve a dicho apartado y repasa un momento en qué consistía y cómo te sirvió para llegar a conseguir el reto que te proponíamos.

Abre, ahora, el Diario de Aprendizaje y completa su última página. En este apartado guardarás información valiosa sobre la estrategia, en qué actividades las has aplicado, si ha sido útil y qué te ha resultado más difícil.

¡Sigue trabajando así! ¡Lo estás haciendo genial!

Por tu esfuerzo has conseguido aquí la primera insignia que te acreditará como Mega-Aprendiz.

¡Enhorabuena!

Recuerda:

  • Pregunta a tu profesor o profesora si la rellenarás en papel o en el ordenador.
  • Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de guardarla en tu ordenador cuando la termines!

4. What’s your performance?

Rubric
 Excellent!Good!Getting there!Not there yet!
1. I know all the elements in a playground.I know all the elements in a playground. (10)I know most of the elements in a playground. (7.5)I know some of the elements in a playground. (5)I have many problems with the elements in a playground. (2.5)
2. I can design my ideal playground.I can design my ideal playground perfectly. (10)I design my ideal playground with some mistakes. (7.5)I have some problems designing my ideal playground. (5)I can’t design my ideal playground. (2.5)
3. I can describe my ideal playground.I can describe my ideal playground fluently. (10)I can describe my ideal playground slowly. (7.5)I can describe my ideal playground with some mistakes. (5)It’s very difficult for me to describe my ideal playground. (2.5)
4. Reflect about the importance of outdoor games in our free time.I know it is important to spend my free time outdoor because it’s healthy. (10)- (7.5)- (5)I don’t think it is important to spend my free time outdoor. (2.5)
  • Actividad
  • Nombre
  • Fecha
  • Puntuación
  • Notas
  • Reiniciar
  • Imprimir
  • Apply
  • Ventana nueva