Skip navigation

4. To save books

DICTIONARY

Fearsome

Niño disfrazado de esqueleto.Definition:

Frightening, especially in appearance.

Aterrador, sobre todo en apariencia.

Example:

The fearsome scorpion lived in a cave. 

El temible escorpión vivía en una cueva. 

Spanish word:

Temible, aterrador.

Audio:


Put into practice 

Hombre guiando a una mujer cómo sostener un palo de golf. Definition:

Use (something) in an actual situation. 

Utilizar (algo) en una situación real. 

Example:

Her advice is good, but it's hard to put into practice.

Su consejo es bueno, pero es difícil ponerlo en práctica.

Spanish word:

Poner en práctica.

Audio:


1. Fill your story with words

RetorI see you already know a lot about stories and tales. 

Now it's time to learn a little more about:

  • Words to write a story and how to use them.
  • The parts of a story.
  • How to use verbs in the past tense.

Contenido.

Lectura facilitada

Easy to read

Read

You know a lot about stories and tales.

Tú sabes mucho sobre historias y cuentos.

But you must learn more:

Pero tú debes aprender más cosas:

To use the words in a story.

- A usar las palabras en una historia.

The parts of a story.

- Las partes de una historia.

To use verbs in the past tense.

- A usar los verbos en pasado.

Apoyo visual

Imagen que recoge los contenidos que se van a aprender en esta fase: uso del nuevo vocabulario en una historia, las partes de una historia y el uso de los verbos en pasado, también se incluye una imagen decorativa con cada contenido.

2. Worlds of fear and fantasy

RetorLet’s start learning new words!

Listen and repeat the following words. 

They will help you to create your storybook.

Contenido.

Lectura facilitada

Easy to read

Read

 Pictograma de una persona sentada estudiando.Now learn new words for your storybook

Ahora aprende palabras nuevas para tu libro de historias.

Pictograma de la cabeza de una persona con la mano puesta en una oreja para escuchar mejor.First listen to the words.

Primero escucha las palabras.

 Pictograma de una persona hablando.Then repeat them.

Después repítelas.

Horror stories










Click here to access the subtitles of the video.

Fantasy stories




Click here to access the subtitles of the video.

3. Organise your ideas

RetorYou have read and listened to a lot of new words. 

Now, the important thing is to know how to use them. 

Read these two examples of a horror story and a fantasy story. 

Pay attention to how some of the new words are used.

Contenido.

Lectura facilitada

Easy to read

Read

Words must be used well in stories.

Las palabras deben utilizarse bien en las historias.

Read the 2 stories carefully

Lee las dos historias con atención

 to know how to use words well.

para saber utilizar bien las palabras.

Fantasy story (example)

Fantasy story

Horror story (example)

Horror story

Do you need help organizing the new vocabulary?

Some of these words are a bit difficult. They are not very common. So, here you are a two glossaries where you can revise them.

Click here to download the document “New Vocabulary Glossary”.

New vocabulary glossary

4. The lines in this tale say…

RetorIt is time to put into practice all the new words you have learnt.

They are necessary to write your storybook and understand other tales. 

Work on your own and choose the option that you prefer.

Are you ready?

Put into practice 

Hombre guiando a una mujer cómo sostener un palo de golf. Definition:

Use (something) in an actual situation. 

Utilizar (algo) en una situación real. 

Example:

Her advice is good, but it's hard to put into practice.

Su consejo es bueno, pero es difícil ponerlo en práctica.

Spanish word:

Poner en práctica.

Contenido.

Lectura facilitada

Easy to read

Read

Practice the new words.

Practica las nuevas palabras.

They are necessary for 2 things:

Son necesarias para 2 cosas:

  Pictograma de una libreta abierta donde aparece el título y dibujo de un monstruo en un lado y en el otro una mano con un lápiz y escribiendo.1.  To write your storybook

1. Escribir tu libro de historias.

Pictograma de una persona frente a un cuento de fantasía con el dedo hacia arriba y un tick verde que representa entender.2. To understand other’s tales.

 2. Entender los cuentos de los demás.

Pictograma de una persona sentada en una mesa trabajando.Work on your own.

Trabaja tú solo.

Pictograma de una persona eligiendo entre varias cosas.Choose the options that you prefer.

Elige la opción que prefieras.

Option A: Fishing words

Option B: Between fear and fantasy

Question

Listen to the stories and choose the type of story. Pay attention to the words learnt in the previous activity.

Audio 1:

What type of story is it?

Answers

Horror story

Fantasy story

Feedback

Question

Audio 2:

What type of story is it?

Answers

Horror story

Fantasy story

Feedback

Question

Audio 3:

What type of story is it?

Answers

Horror story

Fantasy story

Feedback

Option C : Read and choose horror or fantasy words

Read these two stories. Choose the right word in each sentence.

Option D: Change the story

Read the text and find the mistakes. Rewrite the story and draw it.

Click here to download the document “Change the story”.

Change the story