Skip navigation

3. Food for thought

Dictionary

Cheer up

La imagen muestra dos muñecos de plástico: un muñeco triste y el otro dándole un abrazo de ánimo
Definition:

Make someone happy.

Animar a alguien.

Example:

Cheer up and don’t worry! Everybody is ready for a great concert.

Anímate y no te preocupes! Todo el mundo está listo para un gran concierto.

Spanish word:

Anímate

Audio:

Label (noun)

Etiqueta en el armario de exposición de un museo.
Definition:

A piece of paper or other material that gives you information about an object.

Un trozo de papel u otro material que te da información sobre un objeto.

Example:

This is a label in a museum about animals.

Esta es una etiqueta en un museo sobre animales.

Spanish word:

Etiqueta.

Audio:

Nutrition

La imagen muestra una niña comiendo sandía.
Definition:

The use of food by the body to grow and be healthy.

El uso de la comida por el cuerpo para crecer y estar sano.

Example:

Nutrition education help students to learn about healthy and unhealthy food.

La educación sobre nutrición ayuda a los alumnos a aprender sobre productos saludables y no saludables.

Spanish word:

Nutrición, alimentación.

Audio:

Rétor dice...

Here is our challenge: to create a healthy weekly menu plan.
Study what students have for breakfast at school.
Present data about healthy or unhealthy eating habits.
We will discuss food intolerances, different types of breakfast
and food in general. This will help with your final task.

Easy to read

Read

In this challenge, you create a weekly healthy menu.

En este reto tú creas un menú semanal saludable.

La imagen muestra una mesa con desayuno You learn about the food students have for breakfast at school.

Estudia lo que los alumnos desayunan en el centro.

La imagen muestra un icono de gráfico You present the information about healthy and unhealthy habits.

Presentas información sobre hábitos alimenticios saludables y no saludables.

You talk about: intolerances, types of breakfast and food in general.

Hablaremos sobre intolerancias, tipos de desayunos y la comida en general.

La imagen muestra icono carta menú These activities can help you with the final task.

Estas actividades te ayudan con la tarea final.

1. We are what we eat

Learn about what other students usually have for breakfast on school days.

In groups of five, ask your classmates what they usually have for breakfast. Follow the example.

Then, classify the food they usually eat.

La imagen muestra un fondo verde con un título en blanco en la parte superior que dice “we are what we eat, dialogue example”. En el diálogo, la chica que está a la derecha pregunta: “what do you usually have for breakfast at school?” y el chico que está a la izquierda responde: “I sometimes eat a sandwich or a croissant”.

La segunda imagen muestra un formato similar, la chica de la derecha pregunta: “what do you usually have for breakfast at school?”. La chica que está a la izquierda responde: “I always have some cookies”.

.

We are what we eat

Click here to access the document (We are what we eat)

Easy to read

Read

You learn about breakfast on school days.

Tú aprendes sobre los desayunos los días de clase.

La imagen muestra tres muñecos trabajando In groups of five: Ask your classmates about their breakfast.

En grupos de cinco: Preguntas a tus compañeros sobre su desayuno.

Follow this example.

Sigues este ejemplo.

La imagen muestra la pirámide alimentaria - Classify the food they usually have for breakfast.

- Clasifica los alimentos.

2. Identify what I have to do

You already know what your challenge is and the activity that will bring you closer to the goal. But to succeed in your journey, you will need some strategies that will help you in this and other similar tasks. You will discover them in a diary that we call your Learning Diary.

This time we suggest you open it and complete STEP 1 of the Learning Diary before you start the activity you have just read about!

Click to download your Learning Diary

Remember:

  • Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer.
  • If you fill it in on the computer, don't forget to save it on your computer when you finish it!

Cheer up, you'll do great!

¿Necesitas más ayuda?

Ya conoces qué reto te proponemos alcanzar y te acabamos de plantear una actividad que te acercará a la meta. Pero para tener éxito en tu camino, necesitarás algunas estrategias que te servirán para esta y otras tareas parecidas.

Las irás descubriendo en un diario que llamamos tu Diario de Aprendizaje.

En esta ocasión te proponemos que lo abras y completes el PASO 1 del Diario de aprendizaje antes de empezar la actividad que acabas de leer!

Recuerda:

  • Pregunta a tu profesor o profesora si la rellenarás en papel o en el ordenador.
  • Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de guardarla en tu ordenador cuando la termines!

¡Ánimo, que lo harás genial!

La imagen muestra dos muñecos de plástico: un muñeco triste y el otro dándole un abrazo de ánimo Definition:

Make someone happy.

Animar a alguien.

Example:

Cheer up and don’t worry! Everybody is ready for a great concert.

Anímate y no te preocupes! Todo el mundo está listo para un gran concierto.

Spanish word:

Anímate

3. Reading food labels

Now you are ready to read the label of the products!

In groups of three, read four of the food labels you have in the classroom.

Classify them from the healthiest to the unhealthiest products.

Cut out the food label and stick it next to the product information.

Explain your classification.

Reading food labels

.

Reading food labels

Click here to access the document (Reading food labels)

Etiqueta en el armario de exposición de un museo. Definition:

A piece of paper or other material that gives you information about an object.

Un trozo de papel u otro material que te da información sobre un objeto.

Example:

This is a label in a museum about animals.

Este es mi cuaderno de historias.

Spanish word:

Etiqueta.

Easy to read

Read

La imagen muestra un muñeco levantando la mano You know about:
- types of food.
- the breakfasts your classmates usually have.

Ya tú sabes:
- tipos de comidas.
- los desayunos de tus compañeros y compañeras.

La imagen muestra una persona con cesta de supermercado- Now you read the label of the products.

Ahora tú lees las etiquetas de los productos.

What do you know about nutrition facts?

Can you read the information of a food label?

When you read a food label, you find lots of information about nutrition.

Remember some tips to help you understand the information:

  • More than 10g of sugar per 100g of product is unhealthy.
  • More than 30g of fats per 100g of product is unhealthy.
  • More than 1.25g of salt per 100g of product is unhealthy.
La imagen muestra una mesa con alimentos, una chica comiendo y una ventana al fondo. Definition:

The use of food by the body to grow and be healthy.

El uso de la comida por el cuerpo para crecer y estar sano.

Example:

Nutrition education help students to learn about healthy and unhealthy food.

La educación sobre nutrición ayuda a los alumnos a aprender sobre productos saludables y no saludables.

Spanish word:

Nutrición, alimentación.

4. Have I been able to do the activity?

You already started the activity, "We are what we eat" The beginnings may cause fear and insecurity.

If you complete STEP 2 of the Learning Diary (Will I be able to do it?), you will see that those feelings are common when you start a task and reflecting on this will help you reduce your insecurities in the next activities.

Remember:

  • Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer.
  • If you fill it in on the computer, don't forget to save it on your computer when you finish it!

Cheer up, you'll do great!

¿Necesitas más ayuda?

Ya has empezado la actividad, "Forma tu propia banda" Los comienzos pueden crearte miedos e inseguridades a la hora de realizarla.

Si completas el PASO 2 del Diario de aprendizaje (¿Seré capaz de hacerlo?) podrás ver que tus sentimientos son habituales cuando empezamos una tarea y reflexionar sobre ello te ayudará a continuar con la actividad y completarla con éxito.

Recuerda:

  • Pregunta a tu profesor o profesora si la rellenarás en papel o en el ordenador.
  • Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de guardarla en tu ordenador cuando la termines!


¡Ánimo, que lo harás genial!