Saltar la navegación

6. See you soon buddy!

Dictionary

Challenge

La imagen muestra una mano tratando de abrir una caja fuerte.

Definition:

A difficult task or problem.

Situación difícil de resolver. Reto o desafío.

Example:

Getting to the finish line was a challenge.

Llegar a la meta fue un reto.

Spanish word:

Reto

Audio:

Rétor dice
Hi buddy!

Up to this point, you can talk about your body!

Let’s have a look at all the things you have learnt.

Lectura facilitada

Read

La imagen muestra una persona saludando.Hi!

Hola.

La imagen muestra dos personas hablando.La imagen muestra la figura de una persona.Now, you can talk about your body!

Ahora, puedes hablar de tu cuerpo.

La imagen muestra un alumno o alumna que levanta la mano en su pupitre para contestar.Let's see what you have learnt.

Veamos lo que has aprendido.

1. What have you learned?

Rétor diceHi again!

This is what you have learnt:

To talk about your body.

To identify healthy habits.

To link body parts with the five senses.

La imagen muestra un resumen de lo visto.

2. Your healthy habits lapbook

Rétor diceDid you enjoy making the lapbook?

Now, I challenge you!

Can you make another one by yourself?

But this time it will be about your daily healthy habits:

  1. Think about a regular day in your life.
  2. Which are the healthy habits you follow?
  3. Show me in the lapbook.

Here I show you mine:

Desafío

Definition:

A difficult task or problem.

Situación difícil a resolver. Reto o desafío.

Example:

Getting to the finish line was a challenge.

Llegar a la meta fue un reto.

Lectura facilitada

Read

La imagen muestra una persona con un pulgar hacia arriba y un gran corazón rojo.Do you like making a lapbook?

¿Te gusta hacer lapbook?

I challenge you.

¡Te reto!

La imagen muestra un libro con pestañas para desplegar o levantar.Can you make a lapbook?

¿Puedes hacer un lapbook?

La imagen muestra a una persona realizando actos saludables: durmiendo, haciendo deporte, ...Make a lapbook about  your healthy habits.

Haz un lapbook sobre tus hábitos de vida saludable.

Think about a day in your life.

Piensa en un día de tu vida.

Think about your healthy habits.

Piensa en tus hábitos saludables.

La imagen muestra una persona que nos enseña un objeto redondo que porta en su mano.Show me.

Muéstrame.

Here I show you one:

Aquí te muestro uno:

Rétor muestra sus hábitos saludables.

3. Let’s finish

To conclude, let's remember the strategy or "trick" that you have learned during this challenge. We taught you this strategy or "trick" and you worked on it in the section “Organization of information”. Go back to that section and review for a moment what it consisted of and how it helped you to achieve the challenge we proposed to you.

Now open the Learning Diary and complete the last page. In this section you will keep valuable information about the strategy, in which activities you have applied it, whether it has been useful and what has been the most difficult for you.

Keep up the good work, you're doing great!

For your efforts you have earned your first badge here, which you will be credited with as congratulations!

Remember:

  • Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer.
  • If you fill it in on the computer, don't forget to save it on your computer when you finish it!

¿Necesitas más ayuda?

Para concluir, vamos a recordar la estrategia o el “truco” que has aprendido durante este reto. Esta estrategia o “truco” te lo enseñamos y lo trabajaste en el apartado “Organización de la información”. Vuelve a dicho apartado y repasa un momento en qué consistía y cómo te sirvió para llegar a conseguir el reto que te proponíamos.

Abre, ahora, el Diario de Aprendizaje y completa su última página. En este apartado guardarás información valiosa sobre la estrategia, en qué actividades las has aplicado, si ha sido útil y qué te ha resultado más difícil.

¡Sigue trabajando así! ¡Lo estás haciendo genial!

Por tu esfuerzo has conseguido aquí la primera insignia que te acreditará como Mega-Aprendiz.

¡Enhorabuena!

Recuerda:

  • Pregunta a tu profesor o profesora si la rellenarás en papel o en el ordenador.
  • Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de guardarla en tu ordenador cuando la termines!

4. What’s your performance?

Rubric
 Excellent!Good!Getting there!Not there yet!
1. I can talk about my body.I can talk about my body fluently. (10)I can talk about my body but slowly. (7.5)I can talk about my body slowly and make some little mistakes. (5)I confuse the parts of the body while speaking. (2.5)
2. I can identify healthy habits.I can always identify every healthy habit. (10)I often identify healthy habits. (7.5)I sometimes identify healthy habits. (5)I have serious problems to identify healthy habits. (2.5)
3. I can link the body parts and the five senses.I can link each sense with its own body part. (10)I link most of the senses with the correct body part. (7.5)I link some senses with the correct body part but I make some mistakes. (5)I have problems linking the correct sense with the appropriate body part. (2.5)
  • Actividad
  • Nombre
  • Fecha
  • Puntuación
  • Notas
  • Reiniciar
  • Imprimir
  • Apply
  • Ventana nueva