Skip navigation

5. Roll up your sleeves

Rétor dice....

.
Now you are ready to create your fashion catalogue and share it with the rest of your classmates.
Follow the steps and enjoy your class fashion catalogues.
Use your imagination and be creative. Don’t worry, you can do it!

Easy to read

Read

La imagen muestra patrones de diseño de moda Now you are ready. You create your fashion catalogue.

Ahora ya estás preparado. Tú creas tu catálogo de moda.

La imagen muestra un grupo de personas intercambiando You share the catalogue with your classmates.

Tú compartes el catálogo con tus compañeros.

La imagen muestra una lista You follow the steps.

Tú sigues los pasos.

La imagen muestra una clase de muñecos libros You enjoy with your class catalogues.

Tú disfrutas con los catálogos de tu clase.

La imagen muestra una escena comic de ideas Use your imagination and creativity

Usa tu imaginación y creatividad

1. Fashion catalogue

Create your fashion catalogue using recycled materials and upcycled clothing for your designs.

Then, take pictures of your designs.

Use these pictures and the information you learnt about clothes, urban tribes fashion, clothes description, etc and create a digital fashion catalogue using the digital tools you know.

Follow the guidelines below and show how creative and fashionable you are.

Group

Work in small groups of four.

La imagen muestra una bombilla en el centro y varias personas alrededor.

Style of clothing

Use the urban tribes fashion styles: Emo, Gothic, Skater, Heavy metal, Rap, Punk, Gamer, Otaku.

La imagen tiene fondo blanco y varios colores en los bordes, se pueden leer los nombres de las tribus urbanas y varios dibujos con accesorios típicos de estas modas.

Upcycled technique used

Explain the technique used for your clothes: embroidery, fabric paint, pockets or patches, transform your clothes, bleach and dye.

La imagen tiene fondo blanco y varios colores en los bordes, se puede leer el nombre de las técnicas y ver dibujos ilustrativos de las mismas.

Clothes description

Describe your clothes: cheap, formal, comfortable, expensive, casual, beautiful, fashionable. 

La imagen tiene fondo blanco y varios colores en los bordes, dentro de varias etiquetas se pueden leer adjetivos para describir ropa.

Be creative

Be original and use your imagination.

La imagen tiene fondo blanco y varios colores en los bordes, muestra una mano sosteniendo una bombilla y una caja con herramientas. Debajo hay una chaqueta, debajo unas tijeras y debajo un chaleco.

Share it

Present your fashion catalogue to your class.

 La imagen tiene fondo blanco y varios colores en los bordes, se puede ver a una persona haciendo una presentación y a varias personas mirándola.

.

Here you have an example to create your fashion catalogue.

Fashion catalogue

Fashion catalogue

Click here to access the document (Fashion catalogue)

.

Before you finish, use this checklist to make sure all the information is included.

Checklist · How to create a fashion catalogue

Checklist · How to create a fashion catalogue

Click here to access the document (Checklist · How to create a fashion catalogue)

Easy to read

Read

La imagen muestra patrones de diseño de moda Create your fashion catalogue.

Crea tu catálogo de moda.

La imagen muestra diseños con ropa usada Your designs have recycled materials and upcycled clothing.

Tus diseños tienen materiales reciclados y técnicas de reciclaje.

You follow the guidelines below.

Sigue las pautas de abajo.

La imagen muestra una chica con elementos You are fashionable and creative

Tú eres moderno y creativo.

Do you need help?

If you need help to create a digital catalogue, click here to access our Digital Competence Guide and learn about the best presentation software to work with your team mates.

2. What have I learnt?

In this last step, I am going to ask you to think about what has been the most important thing you have learnt in order to achieve the challenge.

What you discover by thinking, will help you when you have to meet similar challenges in the future.

Stop for a moment and complete STEP 4 of your Learning Diary (What have I learned?)!

Remember:

  • Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer.
  • If you fill it in on the computer, don't forget to save it on your computer when you finish it!

Cheer up, you'll do great!

¿Necesitas más ayuda?

En este último paso te voy a proponer que pienses en qué ha sido lo más importante de todo lo que has aprendido para conseguir el reto que te proponíamos.

Lo que descubras pensando en ello te servirá para cuando tengas que alcanzar retos parecidos en un futuro.

¡Para un momento y completa el PASO 4 de tu Diario de aprendizaje (¿Qué he aprendido?)!

Recuerda:

  • Pregunta a tu profesor o profesora si la rellenarás en papel o en el ordenador.
  • Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de guardarla en tu ordenador cuando la termines!


¡Ánimo, que lo harás genial!

How fun it is to learn with others!

When we work in a group, we also learn as a team. There are classmates who remember a lot of things, others who speak very well, others who are very skilled with their hands or feet, others who are great drawers ... 

We all have superpowers to solve activities, but when we combine them, we learn together and we are able to solve any challenge. 

That's why it's important that your team follows these tips: 

  • Everything one person knows is shared with others.
  • We collaborate on tasks to make the team work.
  • We value each person's superpowers.
  • We respect what each person brings to the team.