Skip navigation

5.1. Digital natives notice board

1. Digital natives notice board

RETOR dice...

Gather in groups and decide the best way to arrange your notice boards.

Interact with your partners and discuss your topics. Search the web, create and edit texts. Also write photo captions.

In the end you will have basic guidelines to become proper digital natives.

Don’t forget to include a QR code to identify your tasks.

Finally, assess your partners' work.

.

Easier to read

Read

Hay una persona abajo a la izquierda. Una flecha va desde esta persona hacia un grupo de personas trabajando en grupoJoin your group.

Únete a tu grupo.

Una persona señalando una pizarra con varios signos y moviendolos de lugarOrganize your noticeboard well.

Organiza bien tu tablón de anuncios.

Dos personas mirándose a la cara. Por encima de una de ellas hay un bocadillo de diálogo donde se puede leer “bla”, “bla”, “bla”Talk to your colleagues.

Habla con tus compañeros.

Una persona señalando un objeto de entre dosDecide how to do the job well.

Decidid cómo hacer bien el trabajo.

Una esfera terrestre y una flecha uniendola a un ordenadorSearch on the internet.

Busca en internet.

Arriba se puede leer “microsoft word”, debajo la palabra “aplicación” . Debajo una flecha señala un teclado con unas manos escribiendoUse an app to write texts.

Usa una aplicación para escribir textos.

Arriba hay un teclado de ordenador. Debajo dos imágenes con un texto escrito debajo de cada foto rodeado por un círculoWrite captions to the images.

Escribe pie de foto a las imágenes.

Un bebé usando un ordenador.You will be a digital native.

Serás un nativo digital.

Cuadrado lleno de cuadraditosLink your task to a QR code.

Une tu tarea a un código QR.

Arriba hay una persona señalándose a sí misma. Debajo tres  renglones  con un  tics o una cruz delante de cada uno. A la derecha dos alumnos sentados en pupitresEvaluate the work of your colleagues.

Evalúa el trabajo de tus compañeros.

Check your partner’s work

Remember the aspects that you must check:

  • Ability to discuss the use of apps and devices.
  • Ability to carry out guided web searches.
  • Ability to manipulate images and texts.
  • Ability to create a digital notice board.
  • Ability to create a QR code.
  • Also take notice that number 1 is the minimum and number 4 is the maximum.

Colour the different parts according to what you think about your partner.

Click here to download the peer assessment target.

Accede al recurso Assessment target

2. What have I learned?

In this last step, I am going to ask you to think about what has been the most important thing you have learnt in order to achieve the challenge.

What you discover by thinking, will help you when you have to meet similar challenges in the future.

Stop for a moment and complete STEP 4 of your Learning Journal (What have I learned?)!

Remember: 

  • Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer.
  • If you fill it in on the computer, don't forget to save it on your computer when you finish it!

Go for it, you'll do great!

¿Necesitas más ayuda?

Recuerda:

  • Pregunta a tu profesor o profesora si la rellenarás en papel o en el ordenador.
  • Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de guardarla en tu ordenador cuando la termines!

¡Ánimo, que lo harás genial!