Skip navigation

3. Nightmares

Dictionary

Recall

 La imagen muestra un sujeto que recuerda datos.
Definition:

To remember something.

Recordar algo.

Example:

I can’t recall if I saw him here or there. 

No puedo recordar si lo vi aquí o allí. 

Spanish word:

Recordar

Audio:

Rétor dice

Sometimes after watching a horror movie we have nightmares, do you remember any especially scary? How did you feel when you woke up? Can you recall? This activity will certainly help you to create your podcast.

 La imagen muestra un sujeto que recuerda datos. Definition:

To remember something.

Recordar algo.

Example:

I can’t recall if I saw him here or there.

No puedo recordar si lo vi aquí o allí.

Easier to read

Read

You can get nightmares after a horror movie.

Puedes tener pesadillas con una película de miedo.

Do you remember any scary movies?

¿Recuerdas alguna película terrorífica?

How did you feel?

¿Cómo te sentiste?

This activity will help you create a podcast.

Esta actividad te ayudará a crear tu podcast.

1. Bad dreams

Niño escondiendo su cara rodeado de un fantasma, esqueleto, araña y cuervo.

In groups, you’ll have to share some of your nightmares and write down the common elements to create a common nightmare. Say what happened, where it happened, who was there, when it happened and why it was so scary.

Record your nightmare.

2. Apply your knowledge to new tasks

Maybe in the activity "Bad dreams", where you created a nightmare together with other students, you used some knowledge you already had.

Without noticing, you’ve shared your knowledge to face a situation and an innovative task, it’s amazing!

You are able to do that in other activities, too, for sure!

¿Necesitas más ayuda?

Quizás en la actividad "Bad dreams", donde has creado una pesadilla común con tus colegas, has puesto en marcha algunos conocimientos que ya tenías.

Sin darte cuenta habéis compartido vuestros conocimientos para afrontar una situación y una tarea innovadoras. ¡Es increíble!

¡Seguro que podrías volver a hacerlo en otras actividades distintas!

3. Identify what I have to do

You already know what your challenge is and the activity that will bring you closer to the goal. But to succeed, you will need some strategies that will help you in this and other similar tasks. You will discover them in a diary that we call your Learning Diary.

We suggest you open it now and complete STEP 1 of the Learning Diary before you start the activity you have just read about!

Learning Diary

Click here to download your Learning Diary.

Remember:

  • Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer.
  • If you fill it in on the computer, don't forget to save it on your computer when you finish it!

Go for it, you'll do great!

¿Necesitas más ayuda?

Ya conoces qué reto te proponemos alcanzar y te acabamos de plantear una actividad que te acercará a la meta. Pero para tener éxito en tu camino, necesitarás algunas estrategias que te servirán para esta y otras tareas parecidas. Las irás descubriendo en un diario que llamamos “tu Diario de Aprendizaje”.

En esta ocasión te proponemos que lo abras y completes el PASO 1 del Diario de aprendizaje antes de empezar la actividad que acabas de leer.

Recuerda:

  • Pregunta a tu profesor o profesora si la rellenas en papel o en el ordenador.
  • Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de guardarla en tu ordenador cuando la termines!

¡Ánimo, que lo harás genial!

4. Have I been able to do the activity?

You have already finished the activity Bad dreams! Maybe the beginning caused fear and insecurity.

If you complete STEP 2 of the Learning Diary, you will see that those feelings are common when you start a task. Reflecting on this will help you reduce your insecurities in the next activities.

Remember:

  • Ask your teacher whether you will fill it in on paper or on the computer.
  • If you fill it in on the computer, don't forget to save it on your computer when you finish it!

Go for it, you'll do great!

¿Necesitas más ayuda?

¡Ya has terminado la actividad, Bad dreams! Los comienzos te han podido crear miedos e inseguridades a la hora de realizarla.

Si completas el PASO 2 del Diario de Aprendizaje podrás ver que tus sentimientos son habituales cuando empezamos una tarea y reflexionar sobre ello te ayudará a que en las próximas actividades esa inseguridad sea cada vez menor.

Recuerda:
  • Pregunta a tu profesor o profesora si la rellenas en papel o en el ordenador.
  • Si la rellenas en el ordenador, ¡no te olvides de darle a ‘guardar’ cuando la termines!

¡Ánimo, que lo harás genial!