Skip navigation

3. Keep on exploring

Dictionary

Audience

Picture of “audience”.
Definition:

People who listen or watch something.

Personas que escuchan o miran algo.

Example:

A large audience attended the concert.

Una gran audiencia asistió al concierto.

Spanish word:

Audiencia

Audio:


Brainstorm

Picture of the word “brainstorm”.
Definition:

Technique to get spontaneous ideas from members of a group.

Técnica para obtener ideas espontáneas de los miembros de un grupo.

Example:

People brainstorm original thoughts.

La gente hace una lluvia de ideas de pensamientos originales.

Spanish word:

Lluvia de ideas

Audio:


Design

Picture of the word “design”
Definition:

Process of planning and creating something.

Proceso de planificación y creación de algo.

Example:

We have to design a new vehicle.

Tenemos que diseñar un vehículo nuevo.

Spanish word:

Diseñar/Diseño

Audio:


Draft

Picture of the “draft”.
Definition:

The first version of something before making the definitive version.

Primera versión de algo antes de hacer la versión definitiva.

Example:

Let's make a draft of our project.

Hagamos un borrador de nuestro proyecto.

Spanish word:

Borrador

Audio:


Format

Picture of the word “revise”.
Definition:

The makeup of something (for example, shape and size).

La disposición de algo (por ejemplo, forma y tamaño).

Example:

The text format is horizontal.

El formato de texto es horizontal.

Spanish word:

Formato

Audio:


Headlines

Picture of the word “headlines”.
Definition:

Title of an article, usually printed in large type, telling what it is about.

Título de un artículo, generalmente impreso en letra grande, que indica de qué trata.

Example:

I've seen all the newspaper headlines.

He visto todos los titulares de los periódicos.

Spanish word:

Titulares

Audio:


Idea

Picture of the word “idea”.
Definition:

Something imagined or pictured in the mind.

Algo imaginado o representado en la mente.

Example:

She had a good idea.

Ella tuvo una buena idea.

Spanish word:

idea

Audio:


Logo

Picture of the word “logo”.
Definition:

A sign or symbol that identifies a company or a brand.

Signo o símbolo que identifica a una compañía o marca.

Example:

This logo is very original.

Este logo es muy original.

Spanish word:

Logo

Audio:


Plan

Picture of the word “plan”.
Definition:

Action that someone intends to take.

Acción que alguien tiene la intención de realizar.

Example:

We are going to plan our new project.

Vamos a planificar nuestro nuevo proyecto.

Spanish word:

Planificar

Audio:


Revise

Picture of the word “revise”.
Definition:

Act of checking something to improve it.

Acto de comprobar algo para mejorarlo.

Example:

Revise your writing for errors.

Revisa tu escritura por si hay errores.

Spanish word:

Revisar

Audio:


Size

Picture of the word “size”.
Definition:

Extent or bulk of someone or something indicating how large or small it is.

Extensión o volumen de alguien o algo que indica qué tan grande o pequeño es.

Example:

The letter size is too large.

El tamaño de la letra es demasiado grande.

Spanish word:

Tamaño

Audio:


Topic

Picture of the word “topic”.
Definition:

A subject of conversation or discussion.

Un tema de conversación o discusión.

Example:

Let’s talk about the space topic.

Hablemos sobre el tema del espacio.

Spanish word:

Tema

Audio:


Retor dice...Let 's explore!

It’s time to create.

In groups of three, we design our first leaflet and role-play.

You can start finding the information you need to create your own design.

Here are some questions, have a look!

They can help you!

Read the cooperative work guide

Picture of a crewDefinition: Process of planning and creating something.

Example: We have to design a new vehicle.



.

Lectura facilitada

Read

Una rama de un planta y una lupa sobre una de las hojas.Now, we are going to explore

Ahora vamos a explorar

Persona con martillo y objeto en las manos.You are going to make a leaflet from your space travel agency.

Vas a hacer el folleto publicitario de tu agencia de viajes espacial.

Persnona con dedo en la cabeza y la otra mano sobre una mesa donde hay tres objetos.Look for the information you need to make your leaflet.

Busca la información que necesites para hacer tu folleto publicitario.

Persona leyendo un libroRead these questions. It can help you.

Lee estas preguntas. Te puede ayudar.

1. I think: how am I going to do the activity?

Now we are going to think about how we are going to work.

In each REA we will learn to solve the activities that are proposed to us using our own skills.

I will guide you to discover what you know and to solve the activities using your own knowledge and the necessary strategies.

But first, I will help you identify what you have to do.

Read the activity again, then go to "My learning journal" and complete step one (I identify what I have to do).

¿Necesitas más ayuda?

Ahora vamos a pensar cómo vamos a trabajar.

En cada parte de este reto vamos a aprender a resolver las actividades que nos proponen utilizando nuestras propias habilidades.

Te guiaré para descubrir lo que sabes y para resolver las actividades usando tus propios conocimientos y las estrategias necesarias.

Pero primero, te ayudaré a identificar lo que tienes que hacer.

Lee de nuevo la actividad, después accede a  "Mi diario de aprendizaje" y completa el paso número uno (identifico lo que tengo que hacer).

Do you need help?

You can ask your teacher.

Using a dictionary or other sources of information (books, magazines, newspapers) is a good idea too.

It is great to start your leaflet establishing the different parts of it.

Have a look at the next web page!:

2. Your leaflet

Picture of a crewDefinition: Action that someone intends to take.

Example: We are going to plan our new project.

3. I check my doubts

Sometimes, when we face a new activity, we may have doubts and may feel insecure.

Don't worry, this will help you figure out the best way to solve the task. Use your energy to continue, complete step two of the learning journal (Will I be able to do it?).

It will be of great help to you.

¿Necesitas más ayuda?

Ahora vamos a pensar cómo vamos a trabajar.

En cada parte de este reto vamos a aprender a resolver las actividades que nos proponen utilizando nuestras propias habilidades.

Te guiaré para descubrir lo que sabes y para resolver las actividades usando tus propios conocimientos y las estrategias necesarias.

Pero primero, te ayudaré a identificar lo que tienes que hacer.

Lee de nuevo la actividad, después accede a "Mi diario de aprendizaje" y completa el paso número uno (identifico lo que tengo que hacer).

4. Parts of a leaflet

Retor dice...At this time, we put in practice what we know and our discoveries.

We will learn about the different parts in a travel leaflet.

Work individually. Feel free to do more than one option.

Go for it, what are you waiting for?

.

Lectura facilitada

Read

Grupo de personas juntas  y una persona alejadaNow, you are going to work alone.

Ahora, vas a trabajar solo.

Practise what you know and have learned.

Practica lo que sabes y has aprendido.

Persona con diferentes opciones de actividades.You can do the activities you want.

Puedes hacer las actividades que quieras.

Option A: Where in the leaflet does this information go?

Option B: Listen and say true or false, then read and check

Listen to the explanation.

Then read the sentences and choose if they are true or false.

Click here to, read the text and check your answers.

Are you ready to make your leaflet?

Going into space is definitely a great experience. However, we need people to know more about our Space Travel Agency and make sure that they choose our company to travel.

For this reason, we need to create a good leaflet with valuable information. Photos are very attractive. We should add some of them in all the pages.

It is important to know where we go. Don’t forget to mention the destination.

There are multiple ideas about the shape of the leaflet. For example, squares, rectangles, triangles, circles and more.

People like fast and safe spaceships. It is very cold in space. People need warm clothes and this information can be in the leaflet too. Finally, it is dangerous to bring pets into the spaceship.

Don’t forget to mention it.

Question 1

We use photos to make it more attractive

Question 2

It’s a good idea to put more than one picture.

Question 3

The photos are always on the left page.

Question 4

We don’t need to know our destination.

Question 5

All the leaflets are square or rectangles.

Question 6

People prefer faster and safer ships.

Question 7

We need to explain what clothes we need for the trip.

Question 8

In general, animals can’t go in a spaceship.

Option C: Do you see something strange? Try to improve the leaflet

These are two leaflets but they are incorrect.

Analyse both of them and select the elements you need to create a new correct leaflet.

Then decorate it the way you want to make it more attractive.

Un folleto con elementos erróneos

Option D: Read, choose and create your own leaflet

Choose the planet you want to know more about among these three.

Read the information and select which one is the best for your leaflet.

Don’t forget to put a photo and decorate it to make it more attractive.

Can you add at least three kinds of different information?

Click here to download

Read, choose and create your own leaflet



Good job!

 Keep up the good work!

5. Booking my trip!

Retor dice...Wow! Your leaflets are great!

I’m going to give you some information about my travel agency too.

Now, imagine you are an employee and you work there with me, and a customer asks you for information about a trip.

Let's organize it!

.

Lectura facilitada

Read

Un papel plegado con información e imágenes y a su derecha una mano cerrada con el pulgar hacia arribaYour brochure is very good.

Tu folleto está muy bien.

Una persona dándole un círculo con la “I” de información dentro a otra personaI am going to give you information.

Voy a darte información.

Escaparate de una agencia de viajes con una puerta a la derecha y paisajes de playas e islas a la izquierda. Encima, hay un círculo con una “I” de información dentroInformation about my travel agency.

Información sobre mi agencia de viajes.

Persona sentada delante de una mesa trabajando. Detrás se pueden ver imágenes de una playa y de un aviónImagine you are an employee.

Imagina que eres un empleado o una empleada.

Cabeza con bocadillo de pensamiento encima. Dentro del bocadillo se puede ver a una persona sentada delante de una mesa trabajando y detrás se pueden ver imágenes de una playa y de un avión.Imagine you work in the agency.

Imagina que trabajas en la agencia.

Persona entrando por una puertaImagine a customer comes in.

Imagina que entra un cliente.

Una persona coge un objeto redondo con la “I” de información dentro,de la mano de otra persona, a la vez que señala con la otra mano una imagen que hay al fondo a la izquierda de una playa. A la derecha se puede leer “viaje”The customer requests information about a trip.

La clienta pide información sobre un viaje.

Un signo de interrogación en el centro y alrededor tres círculos con la “I” de información pero en cada uno se puede leer al lado de la “I”  A,B o CWhat information do you give him?

¿Qué información le das?

Have a look at the picture, in pairs, decide who is going to be the customer/client and the travel agent.

Finally, as a client/customer or agent, ask and answer your classmate.

Folleto de viaje con información sobre el planeta Marte

You can do it!

With these exercises you can learn how to improve your task.

I’m sure you can do it. Go for it!

Check your own work

Remember the aspects that you must check:

  • Oral understanding of vocabulary for booking a trip.
  • Spoken use of vocabulary for booking a trip.
  • Active participation.
  • Pair or group work ability.

Also take notice that number 1 is the minimum and number 4 is the maximum.

6. Peer Assessment

Colour the different parts according to what you think about your partner.

Click here to download

Peer assessment




7. Self assesment rubric

Example rubric (4x4)
 Level 1Level 2Level 3Level 4Level 5
ListeningNo comprendo mensajes orales. (2)Comprendo poco los mensajes orales. (3)Comprendo con ayuda mensajes orales. (4)Comprendo sin dificultad mensajes orales. (5)Comprendo siempre mensajes orales. (6)
SpeakingNo utilizo vocabulario y expresiones adecuados para una agencia de viajes en diálogos. (2)Utilizo pocas veces vocabulario y expresiones adecuados para una agencia de viajes en diálogos. (3)Utilizo con frecuencia vocabulario y expresiones adecuados para una agencia de viajes en diálogos. (4)Utilizo casi siempre vocabulario y expresiones adecuados para una agencia de viajes en diálogos. (5)Utilizo siempre vocabulario y expresiones adecuados para una agencia de viajes en diálogos. (6)
ParticipationNo participo adecuadamente en los diálogos. (2)Participo en pocas ocasiones adecuadamente en los diálogos. (3)Participo con frecuencia adecuadamente en los diálogos. (4)Participo casi siempre adecuadamente en los diálogos. (5)Participo siempre adecuadamente en los diálogos. (6)
Working togetherNo me gusta trabajar en grupo. (2)Me gusta poco trabajar en grupo. (3)Me gusta bastante trabajar en grupo. (4)Me gusta mucho trabajar en grupo. (5)Me encanta trabajar en grupo. (6)
  • Activity
  • Name
  • Date
  • Score
  • Notes
  • Reset
  • Print
  • Apply
  • New Window