Skip navigation

5. Let’s do it

Dictionary

Answer

Aparece una persona y un bocadillo con palabras indicando que está respondiendo a una pregunta.
  • Definición:
    • Respond something to a question
    • Dar una respuesta a una pregunta.
  • Ejemplo:
    • Answer the question.
    • Responde la pregunta.
  • Palabra en español:
    • Responder


Ask

Hay dos personas mirándose y entre ellas un signo de interrogación.
  • Definición:
    • Question about something.
    • Preguntar algo.
  • Ejemplo:
    • Ask your classmate.
    • Pregunta a tu compañero.
  • Palabra en español:
    • Preguntar


Encourage

Aparece una persona con los pulgares de sus manos hacia arriba.
  • Definición:
    • To inspire.
    • Inspirar.
  • Ejemplo:
    • She encourages her students.
    • Ella anima a sus estudiantes.
  • Palabra en español:
    • Animar


Enjoy

Aparecen dos niños jugando a la pelota
  • Definición:
    • To have a good time.
    • Pasarlo bien.
  • Ejemplo:
    • Enjoy the task.
    • Disfruta la tarea.
  • Palabra en español:
    • Disfrutar


Look at

Aparece una persona de perfil y una flecha que sale de sus ojos indicando que está mirando.
  • Definición:
    • Turn your eyes toward something.
    • Dirigir tu mirada hacia algo.
  • Ejemplo:
    • Look at me.
    • Mírame.
  • Palabra en español:
    • Mirar


Make up

Make up
  • Definición:
    • To create something.
    • Inventar algo.
  • Ejemplo:
    • I make up a story.
    • Invento una historia
  • Palabra en español:
    • Inventar


Solve

Aparece una persona intentando resolver unas preguntas que salen en unos bocadillos.
  • Definición:
    • To find a solution.
    • Encontrar una solución.
  • Ejemplo:
    • Solve the problem.
    • Resolver el problema.
  • Palabra en español:
    • Resolver


Warm up

Prepare for a performance.
  • Definición:
    • Prepare for a performance.
    • Prepararse para una actuación.
  • Ejemplo:
    • Warm up before the exercise.
    • Ensaya antes del ejercicio.
  • Palabra en español:
    • Practicar


1. Welcome to the undercover avatars game

RETOR habla

  • Can you make an avatar to represent yourself?
  • Now it´s time to make a new avatar. 
  • The avatar will represent you in the final game. 
  • You should make up its name, age and favourite colour.  
Make up

Definición:

To create something.

Inventar algo.

Ejemplo:

I make up a story.

Invento una historia

Do you remember the questions?

You can have a look at this!

Click here to open the document

Make your avatar for the undercover avatars game

2. Act out in group

RETOR habla

  • Let’s practice with your friends. 
  • Now, we work in groups to act out a role play.

Groups of 4-5

Trabajo en grupo

You can use these expressions...

  • Hi! What’s your name?
  • How old is your avatar?
  • What’s your avatar’s favourite colour?
  • Hi! Good to see you.
  • Hello! Nice to meet you!

Warm up practising with your group.

Hablar

Prepare for a performance.

Definición:

Prepare for a performance.

Prepararse para una actuación.

Ejemplo:

Warm up before the exercise.

Calienta antes del ejercicio.

3. Check your avatars

RETOR habla

Are you ready? Plan your work using this checklist.

  • Does your avatar have a name, colour and an age?
  • Do you know how to ask for a name, colour and age?
  • Do you know how to say your name, your favourite colour and your age?
  • Do you know how to say your avatar’s name, age and colour?

Do you need help?

Good job!

  • Now, we all have an avatar.
  • All avatars are in a photocopy.
  • You have that photocopy.
  • You don’t know your friends’ avatars.
  • Ask and answer your friends for their avatars.
  • Guess your friends’ avatars to know which are the undercovered avatars.
  • Have a good time!
Hay dos personas mirándose y entre ellas un signo de interrogación.

Definición:

Question about something.

Preguntar algo.

Ejemplo:

Ask your classmate.

Pregunta a tu compañero.

Aparece una persona y un bocadillo con palabras indicando que está respondiendo a una pregunta.

Definición:

Respond something to a question

Dar una respuesta a una pregunta.

Ejemplo:

Answer the question.

Responde la pregunta.

4. Who are the undercover avatars?

RETOR habla

  • You have your avatar.
  • All avatars are in a photocopy. You can have a look to all of them. 
  • You don’t know your friends’ avatars. Ask and answer your friends.
  • Guess your friends’ avatars to know which are the undercovered avatars. 
  • Have a good time!
Aparece una persona de perfil y una flecha que sale de sus ojos indicando que está mirando.

Definición:

Turn your eyes toward something.

Dirigir tu mirada hacia algo.

Ejemplo:

Look at me.

Mírame.

Hay dos personas mirándose y entre ellas un signo de interrogación.

Definición:

Question about something.

Preguntar algo.

Ejemplo:

Ask your classmate.

Pregunta a tu compañero.

Aparece una persona y un bocadillo con palabras indicando que está respondiendo a una pregunta.

Definición:

Respond something to a question

Dar una respuesta a una pregunta.

Ejemplo:

Answer the question.

Responde la pregunta.

Lectura facilitada

Read

Dos personas mirando una carpeta rojaCuatro personasWe have an avatar.

Tenemos nuestro avatar.

Cuatro personasImpresoraAvatars are in a photocopy.

Los avatares están en la fotocopia.

Chica adivinandoPersonasDos personas en pupitresGuess your friends’ avatars.

 Adivina los avatares de tus compañeros.

Chico preguntandoAsk and answer.

Pregunta y responde.

Chica adivinandoPersonasPersonas rodeando a un sujeto misteriosoGuess the undercover avatars.

 Adivina el avatar encubierto.

5. Your feelings

How do you feel?

  • Did you enjoy the task?
  • Did you have problems?
  • Could you solve the problems?
  • Do you feel happy with your work?
  • Can you make an avatar to play videogames?
  • Would you encourage someone to make an avatar?
  • Did you enjoy the game?

Your teacher will give you two different pictures, choose one according to your feelings and show it to your classmates.

Thumbs downThumbs up

¿Necesitas más ayuda?

  • ¿Disfrutaste la tarea?
  • ¿Tuviste problemas?
  • ¿Pudiste resolver los problemas?
  • ¿Estás contento con tu trabajo?
  • ¿Puedes hacer un avatar para jugar a videojuegos?
  • ¿Animarías a alguien a hacer un avatar?
  • ¿Disfrutaste el juego?
Aparecen dos niños jugando a la pelota

Definición:

To have a good time.

Pasarlo bien.

Ejemplo:

Enjoy the task.

Disfruta la tarea.

Aparece una persona intentando resolver unas preguntas que salen en unos bocadillos.

Definición:

To find a solution.

Encontrar una solución.

Ejemplo:

Solve the problem.

Resolver el problema.

Aparece una persona con los pulgares de sus manos hacia arriba.

Definición:

To inspire.

Inspirar.

Ejemplo:

She encourages her students.

Ella anima a sus estudiantes.

6. Self-evaluation

RETOR habla

  • How much have you learned?
  • Complete the next tick or cross and you will know.

7. Tick or Cross

Question

I can extract important information from a text.

Answers

Yes.

No.

So so.

Feedback

Question

I can evaluate my work

Answers

Yes.

No.

So so.

Feedback

Question

I can interact in English using ICT.

Answers

Yes.

No.

So so.

Feedback

Question

I can introduce myself and my avatar.

Answers

Yes.

No.

So so.

Feedback

Question

I know how to tell someone my age.

Answers

Yes.

No.

So so.

Feedback

Question

I can count.

Answers

Yes.

No.

So so.

Feedback

Question

I can distinguish colours.

Answers

Yes.

No.

So so.

Feedback

Question

I can make an avatar and play with him.

Answers

Yes.

No.

So so.

Feedback

8. I review and I move on

It’s time to remember everything that you have learnt in this challenge. Organise  ideas and review  everything that is important.

In order to do that, go to step number four of your “Learning Journal” ( What have I learnt? ) and fill in the worksheet.

Click here to open the Learning Diary

My Learning Diary

¿Necesitas más ayuda?

Es hora de recordar todo lo que ha aprendido en este reto. Organiza ideas y revisa todo lo que sea importante.

Para hacer eso, vaya al paso número cuatro de su “Diario de aprendizaje” (¿Qué he aprendido?) Y completa la hoja de trabajo.