Descripción de la tarea

Desarrollo

 1.Aquí tienes las instrucciones para utilizar una lavadora. Léelas detenidamente y responde luego a las cuestiones que se plantean:

 

People generally ignore most of the options available on their new washing machines and only use two programmes: one for everyday washing and a hot-wash option for very dirty linens.

But selecting the correct wash cycle saves energy, water and unnecessary damage on your clothes.

 

 Select a wash temperature similar to the maximum wash temperature on the care label of the garment.

There are two different options: the temperature of the water and the type of wash programme. These are not the same.

  Choose the proper spin programme.

If you’re washing nylons and synthetics that you plan to hang out, choose a light spin.

  Put the detergent in the machine.

Add tablets, powder, or liquid to the dispenser. If you use liquid capsules, put them in before the clothes.

 Put the dirty items in the machine.

Don’t overload the machine. If you pack it too tightly, there’s less room for the machine to agitate the dirt out of your washing.

  Make these important checks before every wash: pockets, zips, colours, etc.

 


a)    Are the temperature and the kind of wash programme different options?

  

b)    Where do you put the powder or liquid detergent? What about the capsules?

 

c)    Say if these sentences are True or False according to the text and copy the line of the text that explains why:

 

  1. A strong spin is good for nylons and synthetics.

 

    2. It doesn’t matter if you put a lot of clothes into the washing machine.

 

2.Aquí detallamos más acerca del correcto uso de una lavadora. Te presentamos una serie de “problemas” que pueden ocurrir al usarla. Completa las instrucciones para evitar estos problemas empleando los verbos del recuadro en imperativo, como en el ejemplo (te sobrarán tres verbos):

e.g.: A loose button may disappear -> Instruction: take out of the washing machine the clothes that need sewing.

 

do   put   force   separate   empty   wash   be   have

 

a)    One tissue or wipe can leave fluff on all the clothes:

 

________ out pockets before and _______ up zips.

 

b)    A pair of stockings can be torn:

 

________ the small delicate items into a little wash bag to protect them.

 

c)    A white shirt may get the colour of other clothes:

 

_______ your washing into loads for whites, coloureds, and darks/blacks.

 

d)    You need to add a piece of clothes.

_______ the door open! Wait for some time to open it.

 

 

3.Elabora ahora las instrucciones para el uso de un electrodoméstico o aparato cualquiera. Para ello, recuerda usar los verbos en imperativo, así como los conectores de secuencia (ver sección de Contenidos y ayuda) de la tarea. (60 palabras aprox.)

4. Para que un objeto se venda bien, la publicidad ejerce un importante papel en el proceso. Vamos a analizar un anuncio publicitario, basándonos en la información adquirida en el Bloque 11 de nuestros contenidos. Sigue estos pasos (60-80 palabras aprox):

 

a)    Elige el anuncio que vas a analizar de los que en esta página te ofrecemos. Puedes escoger otro que encuentres en Internet. Elige siempre uno del que te sea fácil hablar.

b)    Realiza su comentario. Para ello elabora un texto que incluya, en sus párrafos, la respuesta a estas preguntas:

 Instrucciones comentario publicidad

 Imagen de elaboración propia en Canva

 

c)    Para analizar las características lingüísticas del mensaje, visita el apartado de los contenidos que lo explica (Bloque 11, apdo. 1). 

 

Modo de envío

Para elaborar la tarea, te facilitamos este documento de texto a modo de plantilla. Descárgalo y contesta en él. Renombra tu archivo final de la siguiente forma: 

Apellido_Apellido_Nombre_CI2_Tarea_3.2.doc

Para ser calificado, sube al buzón de la plataforma tu archivo.